[linux-baslangic] Re: debian sarge reboot sorunu

---------

From: SULEYMAN AYDIN (saydin@anadolu.edu.tr)
Date: Thu 25 Mar 2004 - 10:52:23 EST

    > ========== Bir Serdar Koylu Klasigi... ==============

    Serdar Koylu klasiklerinden cok fayda goruyor ve devamini diliyorum.
    Ayrica onerim odur ki Serdar Koylu yazilarini toplasin ve bir yere [ftp vb.] koysun.. Hatta kitaplastirsin.

    Ayrica: Hemen her mevsimde en az bir kere alevlenen bir tartisma hakkinda soyle bir yaklasimda bulunsak:
    "Linux dagitimlari 'iki koldan' ve paralel olarak gelisme gostermeli.. " Sanirim bu bir 'tez' olarak da algilanabilir.

    1/ Slackware vb. turunden stabil dagitimlari. Un, seker, yag veren ama helva yapmayi kullaniciya birakan.. [o kadar acimasiz olmamali, icinde hayli miktarda hazir helvalar da var]..

    2/ knoppix turunden 'herseyi otomatik taniyan, helvasi, tatlisiyla hazir sunan ve helva icin un-yag sekerle ugrasmak istemeyip, sadece yazisi cizisi, web sayfasiyla ilgilenmek isteyen 'hazirci' insanlar icin dagitimlar..

    Redhat/Fedora kullanmadim; fakat yukarida yazilan son cumle ile baglantili olarak Devrim Gunduz'un yazdiklarini tumuyle yabana atmak mumkun degil sanirim.

    Dogal olarak sonucta un-yag-sekeri kullanarak 'kendisi' helva yaparak kullananlar daha az sayida olabilir/kalabilir. Ama onlar da 'cok sey bilen azinlik' olarak her zaman 'farkli' bir kategoride olacaklar..

    Herkesin bilgisayar piri olmasini beklemek mumkun degil.
    Sonucta bilgisayar-donanim ve isletim sistemleri, insanlar icin.. insanlar onlar icin degil..

    O nedenle bu farkli iki tur dagitimlarin karsilastirilip 'daha iyi/ daha ustun' tartismalarini, bu 'paralel' gelisme icinde ele almali ve sakince dusunmeli derim..

    Hatta bu anlamda olmak uzere ayni dagitimin iki versiyonu olabilmeli!..
    [1]Bir, Serdar Koylu'nun onerdigi 'stabil' ve sac-bas yolduran turu;
    [2]ikincisi, Herseyi kendi yapiveren, sacinin - basinin duzgun kalmasini saglayan turu..
    [ yanlis anlasilmasin; ben sac-bas yolmakla mesgulum ve sikayetci degilim :-) ]

    'Dagitim' tartismalari bu 'farkli' acidan yaklasmakta fayda goruyorum.

    Not: Bu 'ikili/dualist gelisme' fikrini daha once ifade eden oldu ama benim haberim olmamis dolayisiyla burada yazilanlar 'tekrar' ise cehalet tumuyle bana aittir. Bu dusuncenin 'ilk' yazildigi kaynagi haber verirseniz sevinirim.

    saygi/sevgilerimle,

    suleyman
    saydin@anadolu.edu.tr