[linux-baslangic] Re: debian sarge reboot sorunu

---------

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Thu 25 Mar 2004 - 02:51:39 EST

    Selamlar..

    > Merhaba,
    >
    > Bu üç tümceden sonra, benim şu anda ayağımın sağlam olduğu bilgisini de
    > kullanarak:
    >
    > 1. Red Hat kurulmalıdır
    > 2. Fedora'dan... sakınılabilir de sakınılmayabilir de
    > 3. RH ve FC kullananlar önlerini görebilirler.
    > 4. Serdar'ın kullandığı dağıtımları kullananlar, önlerinde sehpayı bile
    > görmezler.

    Sehpanin ilk kurbaninin ben olmadigini bildigimden dolayi, bunun benim
    kullandigim dagitim ile ilgili olmadigini soylerken gonlum rahat. Kaldi
    ki benden onceki son kurbaninin isi sadece onune ve arkasina bakmak olan
    guvenlik gorevlisi oldugunu dusunursek...

    > sonuçlarını çıkartabilir miyiz? :)))

    RH ve FEDORA kullananlar onlerini goremez. Ayak sagligi ile kafa sagligi
    ayni kapsamda degerlendirilemez vede maalesef bunlar icin 7 etkili bir
    dis macunu da yok henuz.

    RH kurulmalidir. Kurdukta bol bol netekim. Ama kurdeseni cikartti bizde
    sadece. Elbette bagisikli olan veya allerjik olmayan bunyeler de
    olacaktir. Ama biz degiliz.

    Neyse, dagitim kavgasi degil yapmak istedigim. Zaten bu dagitimlari o
    kadar begenseydim, boyle oturup dagitim cikarmaya bulasmazdim. Ama RH
    berbat ise ben yapayim? Bence gercekleri gormek ve RH'i adam etmeye
    calismak daha makul ve OS/GPL camiasina yakisan konu olacaktir.

    Kaldiki, RH'tan 10 kere berbat bir dagitim olan MDK kullaniyorum, ama
    velhasil RH kadar basimi agritmiyor. Yani gidip 2.4 kernele 2.6 NPTL
    destegini port edip glibc'yi yamayacagim diye bir acayip ucube cikarmak
    sadece RH'in yapacagi bir garabet. Sistemde biraz tweak vs. lazim. Hadi
    dokun kernele gozun kesiyorsa. Gidiyor vanilla kuruyorsun, o da ne GLIBC
    corrupt veya bilmem nerde bilmem ne hatasi, SIGSEGV ve sistem cakilmis
    kafa ustu. Simdi bunu Linux olarak kabul edip kullanmak kabul edilebilir
    bir seymi? Isimiz yok GLIBC'nin, kernel'in vs. bir vanilla tarafini
    birde RH special tarafini mi takip edecegiz? make demeden once bilcumle
    namaz dualari kitabini terennum etmek gerekiyorsa ben buna sistem mi
    derim?

    Acik kod olunca "bunu aklina estigi gibi kullanir, minciklarsin" anlami
    beni heyecanlandiriyor. Eee, ben GPL sistem kurup, RH'taki adamlarin
    dedigi kalipta kalacaksam ne anladim ben bundan? Eger kalip icinde
    kalmak istersem, Windows'un kaliplari cok daha rahat.. Ben onumu kendim
    gormek isterim, RH'in gordugu yolda uzaktan kumandali oyuncak gibi
    gitmek degil.. Dusersemde cok da sey, kendim dustum, kendim kalktim,
    gidip kendi ayagimi kendim sardim.. Ben bunu isterim..

    Ama sen eger ben kalibimin icinde yasarim, beni ilgilendirmez oyle
    tweak'mis, hacking'mis vs. dersen, saygi duyarim, sen o tarafta
    kalabilirsin vesselam, elbette arada bu tarafa gelip cay icme ozgurlugun
    baki.. Eger yazilimini da diledigin gibi kullanma ozgurlugunu istersen
    sokmayacaksin RH denen garabeti kapidan.

    Yaa, linux kullanmak, linux kullanmak demek olmuyor yani her durumda.
    RMS'in "Linux demeyin, GNU/Linux deyin" kavgasinin, "Yazilim Ozgur
    Olmalidir" kavgasinin ardinda yatan, Windows'u berbat bir sistem yapan
    sorunlarin altinda yatan sebeplerle RH'i kullanmami engelleyen sebepler
    ayni aslinda..

    [H]aygi ve [H]evgiler..