[linux-baslangic] Re: Knoppix 3.3

---------

From: Umit Bozkir (bozkiru@itu.edu.tr)
Date: Tue 23 Mar 2004 - 18:02:14 EST

     En basindan baslayalim,cdrom u cdrom surucusune taktiniz mi?
    Taktiniz ve calismadi mi?
    Biostan gerekli ayarlamalari yaptiniz mi?(Cd den acilacak sekilde)
    Burada makina acilirken -genelde ramler sayilirken- del tusuna
    basarsaniz (Bazi bioslarda f3 ve ya f2.Ekranin alt kisimlarinda Bios ayar
    ekrani icin genelde hangi tusa basmaniz gerektigi yazar) size Bios
    ekranini acacaktir.Bios ayarlarinda Boot Options gibi bir secenek
    olmali.Sizin bilgisayarinizin muhtemel acilis menusu soyle olmali:
    1)Floppy
    2)C
    3)Cdrom
    Siz bu ayarlari 2. ve 3. secenek sizin tercihinize gore soyle
    degistirmelisiniz:
    1)Cdrom
    2)C
    3)Floppy
    Sonra ayarlarinizi kaydeder cikarsiniz.Makina yeniden acilir ve
    Knoppix in boot ekrani karsiniza gelir.Enter a basip devam edersiniz ya da ilk
    f2 ye basip acilis seceneklerini gorebilirsiniz.Ornek
    bir acilis yazmak gerekirse :

     knoppix lang=tr screen=800x600 desktop=icewm

    Bunu ilk ekranda yazarsaniz Knoppix,Turkce dil destegiyle,800x600 ekran
    cozunurlugunde,icewm pencere yoneticisiyle acilir.
    Istediginiz gibi degistirebilirsiniz.Windows a donmek istediginizde,Knoppix ten
    bir sekilde ciktiktan sonra (Knoppix menusu sayesinde,reset ve ya acma-kapama
    dugmesiyle) cdrom u surucuden cikarin,makinayi yeniden baslatin.Bios ayarlarini
    degistirmenize gerek yok,Windows acilacaktir.
    Basarilar:)