[linux-baslangic] Re: açlışdaki programlar..

---------

From: Erhan Ekici (erhan@uzem.itu.edu.tr)
Date: Tue 23 Mar 2004 - 11:19:04 EST

    Merhabalar...

    Shell scriptinizi yazin.Örn:

    *********************************
    #!/bin/bash
    /bin/mount /dev/hda1 /windows
    # Makinadaki ntfs bolumu bagla
    *********************************

    Daha sonra;

    Eger sisteminiz slackware tabanli ise
    /etc/rc.d/ dizinine rc.local olarak kaydedin.Bu dosya var ise gerekli
    satirlari ekleyin..Calısma hakkı verin.

    Eger Sisteminiz Redhat veya SuSE tabanli ise veya chkconfig komutu var ise
    dagitimizda scriptinizi /etc/init.d/ dizini altina mesela local ismi ile
    kaydedin.Calisma hakki verin.ardindan:

    # chkconfig -a local

    ile servis olarak ekleyin. Bu varsayilan olarak 3 ve 5 calisma seviyeleri icin
    scripti otomatik ayarlayacaktir.(rc1.d,rc2.d vb dizinlere gereki Sxxlocal ve
    Kyylocal linklerini olusturacaktir.)Biraz ileri gidip start,stop vb komut
    parametrelerine gorede scripte ayarlar yapabilirsiniz.Baska calisma seviyeleri
    icin ayarlamak isterseniz

    # man chkconfig

    size gerekli teknik destegi saglayacaktir.:)

    Bundan sonra sistem her acildiginda scriptiniz belirlenen calisma
    seviyeleri icin otomatik baslatilacaktir.

    iyi calismalar,
    Erhan Ekici