[linux-baslangic] Re: grub kurulum

---------

From: ALPER KANAT (alper.kanat@isbank.net.tr)
Date: Mon 08 Mar 2004 - 09:38:26 EST

    Yakinda konuyla ilgili bir yaziyi http://raptiye.org 'a koymayi=20
    dusunuyorum. Sorununuza gelince... Oncelikle Linux acilis disketi ya da=20
    herhangi bir boot etme ozelligi olan (tercihen Fedora Core 1'in ilk=20
    CD'si) bir CD takin. Komut ekrani geldiginde kurulum icin Enter'a=20
    bastiginiz yerde linux rescue yazip enter'a basin. Ekran cikinca=20
    grub-install /dev/hda yazip enter'a basin.

    grub> yazan birsey cikacak bir sure sonra... Simdi sirasiyla root (hd 0,=20
    x) yazin. Burada x yazan yer Linux'daki root bolumunuz kaca denk=20
    geliyorsa o olmali... Mesela bende /dev/hda6 'ya denk geldiginden root=20
    (0, 6) yaziyorum. daha sonra setup (hd0) yazin. Burada herhangi bir=20
    degisiklik yapmayin. Bu arada root ve setup sonrasinda gelen kisimlarda=20
    ayri yazilmis yerlere dikkat edin. Hata verirse bitisik olani ayirin ya=20
    da ayri olani birlestirin bende boyle bir problem olmustu, hala=20
    karistiriyorum hangisinin dogru oldugunu...

    Komutlari yazdiginizda herhangi bir sorun cikmadiysa bilgisayarinizi=20
    yeniden baslattiginizda Grub normal bir sekilde yazilmis olmali...=20
    Herhangi bir problem olmasi durumunda tekrar e-posta yazarsaniz yardimci=20
    olmaya calisiriz, kolay gelsin.

    Bulent SENER wrote:

    >root olarak=20
    >/sbin/grub-install /dev/hda deneyin
    >
    >08-03-2004 Pazartesi g=C3=BCn=C3=BC saat 10:42 sular=C4=B1nda,
    >b0113014@hacettepe.edu.tr dedi ki:
    > =20

    =BDl kurabilirim. fedoray=C3=BD