[linux-baslangic] Re: Ynt: Re: SRPM ve i386

---------

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Mon 08 Mar 2004 - 01:59:36 EST

    Selamlar..

    > Eger oyle ise, listelerde daha once yazilani soyleyeyim: Her paketin i686
    > olmasi, sistemi ucurmaz. Kritik olan paketler, ornegin kernel,openssl,
    > glibc, ..., her islemci icin ayri ayri build edilir ve dagitimin icine o
    > sekilde konur. Bunun disindaki paketlerin ciddi basarim artisi olmadigi
    > soylenmisti listelerde. Yine de ilgili arkadaslar hatam varsa
    > duzeltebilirler.

    Bu is Hindistan'da yemek secmek kadar kolay degildir elbet..

    Mesele su ki, eger yogun CPU yuku gerektiren bir uygulamaysa, bu CPU
    islevleride SSE2/MMX gibi bir takim islevlerle daha hizli yapilabilecek
    gibiyse i686 optimizasyonu ise yarayacaktir.

    Temel olarak i386 optimizasyonlari ile i686 optimizasyonlari aynidir. 32
    Bit alignment, branch prediction mekanizmasini, U+V pipelerini hep dolu
    tutacak bir kod uretimi vs. Bunlar aslen i586 optimizasyonlaridir, fakat
    i386'lar icinde bir hayli faydalidir. Ama i586 dediginiz zaman isin
    icine giren bilesenler genel toplamda o kadar azdir ki.. Asil farklar,
    i686 (MMX) icin vs. kullanilan SIMD komutsetleriyle yasanir. Buda bazen
    SSL gibi zor algoritmalari cozmekte vs. daha faydali olur.

    Bir gozlem. Mandrake, Debian ve Gentoo Kullanirken nedense en
    yavaslarinin Gentoo oldugunu dehsetle musahade ettim. Kaldiki, baskalari
    icinde ayni sonuclar ortaya cikmis.

    CPU optimizasyonu ortalama %5 gibi bir hiz farki getirebilir. Bu ilk
    bakista onemsiz gorunur ama 10000 kullanici varsa bu 50 kullaniciya daha
    yer acmak demek olacaktir.

    Saygi ve sevgiler..