[linux-baslangic] Re: dosya icinden calistirdigim komutlar calismiyor?

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Fri 05 Mar 2004 - 08:02:22 EST

    <e110893@metu.edu.tr> wrote:

    EET> Merhaba;
    EET>
    EET> Bir soru sormak istiyorum. Bazileri icin basit olabilir, ancak ben
    EET> nedenini bilemiyorum, yardimci olabilirseniz cok sevinirim.
    EET>
    EET> Amacim uzak bir dizine kolaylikla gitmek, bunu icin bir komut
    EET> yazmak istiyorum. pico ile "gotodir" isimli bir dosya olusturup
    EET> icine "cd/gidecegim_dizin" yaziyorum. Cikip chmod ile dosyayi 755,

     Yazilanlara ek olarak, verdiginiz komut kisa ise bunu bir alias olarak
    tanimlayabilirsiniz. Ornegin

     alias git='cd /dizin/adi'

     seklinde tanimladiginizda git komutunu verince tirnaklar icindeki komut
    calisir. Bunun her sisteme giriste aktif olmasini isterseniz kendi home
    dizininizde .profile dosyasina eklemeniz yeterlidir.

    --
     Onur Kucuk                                        Knowledge speaks,
     <onur@kablonet.com.tr>                            but wisdom listens