[linux-baslangic] fedora sonradan kurulumu

---------

From: Osman Yozgatlıoğlu (osman.yozgatlioglu@datassist.com.tr)
Date: Fri 05 Mar 2004 - 06:36:02 EST

    Selamlar arkadaslar,

    Diyelim sistemi kurdunuz ama sonra bir program daha kuracaksiniz.
    buldunuz rpm'i ve kurmaya calisirken baska bir program istedi.
    rpmfind'den hangi rpm icinde oldugunu buldunuz ve onu da kurmaya etmeye
    calistiniz ama o da ne, 3-5 paket te o istiyor.
    Benim basima cok geldigi ve epey zora soktugu icin aradim taradim bir
    yol buldum.

    Sizlerle paylasayim dedim.

    Ben genelde minimum kurulum yapiyorum. O halde dahi yum paketini kuruyor
    fedora. Tek istedigimiz de yum paketi zaten.

    Once biryerlere cdlerdeki tum rpm'leri kopyalayin. Eger ayri bir
    partition olusturdu iseniz /home/rpms iyi bir tercih olabilir. Cd'den
    acip yeniden yuklemek istediginizde o partitionu formatlamazsiniz ve
    bircok isten de kurtulmus olursunuz.

    Sonra /etc/yum.conf dosyasinda [base] bolumunu buluyoruz.

    name=disktekiler
    baseurl=file://fedora/home/rpms

    satirlarini ekleyip halihazirdaki satirlari basina # koyarak devredisi
    birakin.

    [updates-released] bolumunun tamaminin basina # koyarak devredisi
    birakmak gerek ki update yapmaya kalkmasin.

    Sonra ;
    yum-arch /home/rpms
    komutuyla rpmlerimiz icin hdr dosyalarini olusturmasini sagliyoruz.

    Artik istedigimiz paketi ugrasmadan kurabilecegiz.

    yum install mc

    diyerek mc paketini diskimizdeki rpmleri kullanarak yukleyebiliriz. Size
    arada soracak bu paket icin su paketler de gerekli, hepsini kurmak
    istiyor musunuz diye. Sanirim cevabi biliyorsunuz. :)

    Kolay gelsin.

    --
    İ.Osman Yozgatlıoğlu
    Datassist A.Ş.