[linux-baslangic] Re: OpenOffice ve Printer sorunu...

---------

From: Gurkan Aslan (gurkan@iaslan.com)
Date: Wed 03 Mar 2004 - 20:38:49 EST

    On Thu, 2004-03-04 at 02:53, Onur Kucuk wrote:

    > Bazen sadece calismasi yetiyor, ozellikle zamaniniz kisitli ise.
    >

    > /etc/printcap
    >
    > $PRINTER
    >
    > i inceleyin, dogru mu. PPD dosyanizi elle girdiyseniz (gerci hpijs de
    > pek ihtiyacim olmadi) yetkilerini kontrol edin.
    >
    > printcap dosyasini cupsd nin yazdigindan emin olun. (config dosyasi)
    >
    > cupsd nin LogLevel ini debug/debug2 olarak ayarlayin, belki ipucu
    > veriyordur.

    Sorunumu çözdüm fakat bunu bildirmeyi unuttum başkaları bu problemleri
    yaşamasın diye sonucu yazayım:

    Öncelikle CUPS kullanmak isteyenlere aynı anda LPR server'ını
    yüklememelerini öneririm çünkü ortalığı çok karıştırıyor...

    CUPS'a printer tanıttığınızda OpenOffice'de otomatik olarak görünüyor
    ancak spadmin ile printer'lara baktığımda şöyle bir tanımlama gördüm:

    command satırında lpr -P "integer@localhost" gibi bir tanımlama yapıyor
    ve debug mode'da baktığımda host'a bağlanamadığını söylüyor... ilgili
    satırı lpr-cups olarak değiştirdim ve herşey düzelti...

    İlgilenen herkese yine de teşekkürler
    Gürkan ASLAN