[linux-baslangic] Re: microfon ve hoparlor

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Wed 03 Mar 2004 - 19:56:38 EST

    Bulent SENER <bsener@inonu.edu.tr> wrote:

    BS> Merhabalar,
    BS> isimdeki ve evimdeki pclerde fedora kullaniyorum. isteki
    BS> bilgisayarim p3 800 ses karti onboard, evdeki bilgisayarim Cel 2.4
    BS> ses karti onboard, anakart asus p4 533 . linux altinda calisirken
    BS> hoparlor cikisina microfona ait jacki takarsam ancak sesleri
    BS> duyabiliyorum. her ne sekilde jacklari takarsam takayim, ki en fazla
    BS> 6 olasilik var, ses kaydedemiyorum. ayni sorunu evde kurulu winxp
    BS> ile yasamiyorum. winde calisirken hoparlor ve microfon jacklarini
    BS> kendileri icin olan soketlere taktigimda hic sorun yasamadan sesleri
> [...]

     Mikrofon ve hoparlor degil, durum ses kartiniz ile ilgili.

     Eger dusundugum board ise (sis 65x, 7012 vs.) cok sevdigim bir board
    dur. Uzerindeki ses karti hayli yeteneklidir. Eger fedora size bu ses
    kartini alsa suruculeri ile kullandiriyorsa ( /sbin/lsmod komutu
    sonucunda bol bol snd- ile baslayan yazi goruyorsaniz) alsa nin ses ayar
    programini (alsamixer) kullanarak bu karti ayarlayin.

     Kartin mic-mix, out-mix, mic-select gibi ozellikleri var. Bu ayarlari
    isteginize gore duzenlerseniz sorun cozulur saniyorum.

    --
     Onur Kucuk                                        Knowledge speaks,
     <onur@kablonet.com.tr>                            but wisdom listens