[linux-baslangic] Re: cron tanimlama (bir kez daha)

---------

From: Umut (php@kakalak.org)
Date: Mon 01 Mar 2004 - 20:33:51 EST

    Kevser> Hic degil hemde
    Kevser> Mandrake bir kere kuruldu ve bir daha derlenmedi bile
    Kevser>
    Kevser> userlar shutdowm yapabiliyor mesela
    Kevser>
    Kevser> bunlar software donanimlar
    Kevser> hardware e harddisk haric satici firma bakti iyi dedi
    Kevser>

    cron mron bosverin. bana sacma geldi :)

    Anakart chipseti nedir?
    CPU nedir?
    RAM'ler markali midir?

    Boyle durumlarda problemi tespit etmek zordur.
    loglara baktiginizda kapanma saatinden once bir sey diyor mu?
    benim kasa uzerindeki 3 tane fan birer birer susmuslar 1 hafta
    icinde. loglar 3 gun boyunca alarm vermis. tabi surekli kendini
    off'a cekiyordu CPU sicaklik korumasindan dolayi. en sonunda
    loglara bakmak aklima geldi de sorunu hallettim.

    bir baska ornek: 10 tane RAM, ayni marka, ayni model ve
    yine bunlarla beraber yine ayni marka ayni model anakartlar
    ve ayni seri CPU'lar. seri numaralarina gore hepsi hemen hemen
    ayni lottan (ayni seriden) ama ilginctir, bazi RAM'ler ile
    bazi anakartlar, ya ca CPU'lar anlasamadi. sonucta
    hicbirisini iade edemedim, cunku sadece hatali eslesimde
    calismama yasiyordum. iade etsem, tamir ettik deyip geri
    vereceklerdi :) Bu ulkede CPU tamiri faturasi kesen insanlar
    var :)

    bir baska ornek: ide raid disklerden birisinin kafa takilmasi
    vakasi. raid oldugu icin datalar saglam, servisler calisiyor
    ama bilgisayar asiri yavas. arada kilitleniyor, resetleniyor vs.
    loglara bakiyoruz, son 2 saattir drive seek error.
    makina basinda kursun kalemi disklerden birinin uzerine dayayip
    kulagimizi yapistiriyoruz, suclu orada, tik tik tik vuruyor.
    degistirip raid'i yeniden grade ediyoruz ve ta tam.

    netice olarak:

    elinizde varsa RAM degistirin. en kolayi budur.
    mumkunse benzer bir anakart uzerinde deneyin ayni diski.
    muhtemel calisacaktir, ama gorursunuz.

    2.5 buyuk bir zaman. yani 5 dakikada restart etse hatayi
    bulursunuz ama ram degistirip 2.5 gozlemek zor ve sacma bir is.

    eger bu bir serversa uzerinde mumkun mertebe markali malzeme
    kullanmaya calisin (ram dahil) markalarin da ucuz serilerinden
    uzak durun :) ya da kurarken sansli olmak icin dua edin.
    ihtiyaciniz olabilir.

    saygilar.
    Umut

    dangerous content, and is believed to be clean.