[linux-baslangic] Re: ati radeon 9600 pro problemi (fedorada)

---------

From: Gurkan Aslan (gurkan@iaslan.com)
Date: Mon 01 Mar 2004 - 03:23:56 EST

    Merhabalar
    On Sun, 2004-02-29 at 02:41, Ozan Enginoglu wrote:

    > merhabalar, yeni ekran kartim olan ati radeon 9600 pro yu aldiktan sonra
    > linux uzerinde kullanamadim maalesef. her ne kadar ati linux icin
    > driverlar cikartmis olsa da fedora da daha onceki denemelerim sonucsuz
    > kaldi. hatta tekrar actigimda bilgisayari X calismadi o yuzden bende
    > yeniden yuklemek zorunda kaldim (i'm newbie :) ) her ne kadar install ve
    > readme textlerini dikkatlice okusamda yapamadim. sizin tavsiyeniz yada
    > bu konuda bilginiz var mi? tesekkurler

    ATI Radeon ile ilgili sorununuz en basta ATI'nin getirmis oldugu DVI
    teknolojisinden kaynaklaniyor olabilir (gecenlerde kurdugum bir sistemde
    vardi ve bana boyle sonuc verdi). Ancak cozulemiyor degil...

    /etc/X11/XF86Config dosyasinda ATI Radeon'un bendeki tanimi soyle:

           Identifier "Card0"
            Driver "ati"
            VendorName "ATI Technologies Inc"
            BoardName "Radeon R300 ND [Radeon 9700]"
            BusID "PCI:1:0:0"

    Tabii burada asil onemli noktalardan birisi de monitor cunku bana
    problem cikaran ikinci unsurdu... 19" Flatron bir monitor var ve o da su
    sekilde ayarli:

    Section "Monitor"
            Identifier "Monitor0"
            VendorName "GSM"
            ModelName ""
            HorizSync 31.5 - 82.0
            VertRefresh 40.0 - 150.0
            Option "DPMS"
    EndSection

    Eger buna ragmen problem varsa bir de mouse'unuzun USB olup olmadigini
    sormak isterim :) X'in vermis oldugu hatayi dogru bir sekilde okuyup
    gonderirseniz daha rahat cozum uretme sansina sahip oluruz...

    Kolay gelsin
    Gurkan ASLAN