[linux-baslangic] Re: bir kac soru

---------

From: Yilmaz Cankaya (yilmaz.cankaya@ulugbey.de)
Date: Sun 29 Feb 2004 - 18:19:20 EST

    On Sunday 29 February 2004 19:34, Xetin BASXKXSE wrote:
    > Selamlar ben madrake 9.2 kullanıyorum.
    > 1-Cdromdan okuma gerçeleşmediği durumda cdrom bir daha ulaşılamaz
    > oluyor.Cdromu bu durumdan kurtarmak için uzun bir süre beklemek ya da
    > sistemi yeniden başlatmaktan başka bil yol varmı?
    fuser -k /dev/cdrom

    > 2-Zipli dosyaları açarken
    > couldnot export file ve missing export filter gibi mesajlar veriyor.Fakat
    > daha sonra yine zipli arşivi açıyor.
    Aciliyorsa sorun yok bence.

    > 3-Dosya ismi bosluklar içeren
    > dosyalara komut satırından nasıl erişiyoruz.Türkçe karakter içeren
    > dosyalarda aynı şekilde komut satırından erişilemiyor.

    Turkce kullanan arkadaslar daha iyi bilirler fakat bosluk icin \ yani escape
    karakterini kullanabilirsin..Bu sekilde komut satirinda girdigin isimler
    komut olarak degerlendirilmeyecektir.... Cünkü bosluk whitespace karakter
    sinifindadir.. Consolda türkce harfleri kullanmak ve tanimak icin sanirim
    ( denemedim ve hic kullanmadim ) kernelde codepage ve nls secenekleri türkce
    icin aktive edilmeli. Bunun disinda CONSOLETRANSLATION degiskeninin degerini
    türkceyi iceren dil ailesine cevirmen gerekebilir..

    --
    `Die verwenden eine politisch korrekte Version von IP. Wenn das "correctness"
    bit im Header nicht gesetzt ist, werden die Pakete immer in die rechte