[linux-baslangic] Re: Debian xserver-xfree86 problemi

From: Gürkan Aslan (gurkan@iaslan.com)
Date: Fri 04 Jun 2004 - 00:28:45 EEST

On Thu, 2004-06-03 at 19:40, Emre Kad=FDo=F0lu wrote:
> Enver bey dediginizi yapinca calisti.
> Simdi merak ettigim bisi var ben debian i ilk yukledigimde
> xfree86 y=FD nv surucusuyle calistirmistim daha sonra nvidia nin driverin=
> yuklemistim XFree86config-4 dosyasinda da
> tek yaptigim sey nv yi nvidia yapmak oldu. noldu da durduk yere bole bir
> hata aldim.
> bilgisayar bu sure icinde hep duzgun kapatildi. hic elektrik kesilmedi vs=
.
> vs.
> durduk yerde bole bir sorun cikmasinin sebebi nedir.

Sebebi sudur:

Belli ki yakin bir zamanda kernel'inizi 2.6'ya upgrade etmissiniz. Yeni
kernel ile birlikte bir cok core device'a erisim v.s. yontemleri
degismistir. Debian ile beraber 2.6'ya gectiginizde mouse yuklemek icin
psmouse module'unu ve hatta mousedev modulunu yuklemeniz gerekiyor.

Ayrica device olarak /dev/psaux ve ImPS/2 olarak ayarlamis arkadaslar da
/dev/input/mice kullanirlarsa daha rahat ederler, bazi kosullarda psaux
calismayabilir hatta...

--=20
Gurkan ASLAN
Software Developer
(a.k.a. Integer)

---
linux-baslangic listesinden cikmak ve tum listeci islemleri icin