[linux-baslangic] Re: Rv: Linux donuyor

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Tue 01 Jun 2004 - 17:04:55 EEST

Selamlar..

"Donma" gibi bir problem, farenin hareketsiz, kursor hareketsiz vs. tam
olarak bir donma durumu, genel olarak ekran karti/bus hatalarina isaret
eder. Yani, ekran karti veya takili oldugu bus hatali gorev yapiyor
anlamina gelir cogu zaman.

Bu duruma bazen, guc kaynagi sebep olur. Bilhassa monitorde bir sey
gormuyorsaniz, droplar yuzunden bus suruculeri perisan olabilir. CPU
genel olarak kendi regulatorune sahiptir ve drop'un karakteristigi reset
(POWER-GOOD) izlemeyi gecersiz hale getirebilir.

Bence, kolay yoldan, mumkunse, guc kaynaginin cikisindaki ve anakart
uzerindeki kondansatorleri bir gozden gecirin. Sisen, kuruyan bir tanesi
boyle bir soruna sebep olabilir. Bir ihtimal ve test etmesi/tamir etmesi
son derece ucuz olan bir ihtimal.. Anakart, CPU, RAM'ler vs. bulup
denemek cok guc olabilir boyle bir sistem icin.

Saygi ve sevgiler..