[linux-baslangic] Parolayla ilgili sorun

---------

From: trinitycomu (trinitycomu@yahoo.com)
Date: Thu 24 Jun 2004 - 21:57:14 EEST

Merhabalar,

Red Hat 9.0 kullanıyorum. Oturum açmak istediğimde kullanıcı adı ve parolayı girdiğim halde <geçersiz> uyarısını alıyorum. Birkaç defa daha denedim; bu sefer de "your accout has expired, contact with system administor" tarzı bir uyarı çıktı.

Forumları araştırdım ama pek dişe dokunur birşey bulamadım. Bana önerilen bir yol da Knoppix'ten parolayı bulup silmek ve kullanıcı adı ve boş parola ile açmak oldu. hdayı mount ettim, ayrıca bir de terminal açtım. /mnt/hda/etc/shadow'a gelip, open with: vi ile açtım. Görev çubuğunda (panelde) vi beliriyor, zanında da kum saati imgesi var. Tam 30 saniye sonra paneldeki vi de kayboluyor. Yani hiç açılmıyor, panelde 30 saniye bekledikten sonra gorev çubuğundan da siliniyor :(

mnt/hda6/etc/shadow'a gelip, 'open with: vi' (hatta bir kere de 'open with: vi shadow' ile denedim )sonra da 'run in terminal' seçeneğini de seçtim ama birşey olmadı.

İnternetten bulduğum bir forumda şöyle diyor: (http://www.linuxquestions.org/questions/showthread.php?s=&threadid=5007)

lilo: linux single

# passwd root

# Change password for root:

Yukarıdakini yapınca çalışıyormuş ama Lılo'nun nasıl açılacağını bilmiyorum. Knoppix'ten de parolayı silemiyorum.

Sistemi yeniden kurmak aklıma geldi ama kuramıyorum, çünkü CDler yanımda değil. Açıkçası sistemime giremiyorum, bir yol gösterirseniz sevinirim.

Saygılar,

pınar.