[linux-baslangic] àFiso-8859-9?Q?Yeni_Başlayanlara_Adım_Adım_Kernel_Compile?

---------

From: Namık SARI (grup@gnoft.com)
Date: Tue 22 Jun 2004 - 11:06:26 EEST

Yeni başlayan arkadaşlara yararı olabileceğini düşünerek
bu minik guide'ı hazırladım.
belgenin aslına
http://www.ugrak.com/devam_eyle.php?hankisi=20 adresinden
ulaşılabilir.

Hatalarım olduysa kusura bakmayın.

ADIM ADIM SLACKWARE KERNEL COMPILE İŞLEMİ

Pek çok yeni başlayanın gözünü korkutan kernel derleme
işlemi aslında hiç de zor değil.

      Slackware 9 ve 9.X kullanıcılarının default olarak
kurdukları sistem 2.4 kernel ile gelir. Kernel'ını güncellemek
isteyen arkadaşlar aşağıdaki adınmları uygulayarak yepyeni
bir kernel'a sahip olabilir.

      Önce www.kernel.org adresini ziyaret edip kernel'in son
versiyonu hakkında bilgi edinelim.
      Ben bu belgeyi hazırlarken kernel 2.6.7 çıkmıştı.

      Slackware Linux 9.1 versiyonunu kullanıyorum. Sizede tavsiye
ederim.

      Kernel compile etmeden önce hazırlıklarımızı yapalım
ve root olarak login olduğumuz makinamızda

      wget
http://www.kernel.org/pub/linux/kernel/v2.6/linux-2.6.7.tar.gz

      yazıp kernel'in 2.6.7 sürümünü indirelim. Yaklaşık
42 Mb'lık bir dosya.

      İndirme işlemi tamamlandıysa;

      cp linux-2.6.7.tar.gz /usr/src/linux-2.6.7.tar.gz

      ile dosyamızı source dizini altına kopyalayalım ve dizine
girelim.

      cd /usr/src

      Arşivlenmiş ve sıkıştırılmış kernel'imizi;

      explodepkg linux-2.6.7.tar.gz

      Komutu ile açalım. Açma işlemimiz tamamlandıysa
yapmamız gerken küçük birkaç değişiklik kaldı.

      Şimdi lilo.conf dosyamız içinde küçük bir
değişiklik yapıyoruz.

      pico /etc/lilo.conf

      yada mc (Midnight Commander) ile yapabilirsiniz daha seri olur.

      ile dosyamızı editlersek açılış sırasında eski
kernel'ımız için hazırlanmış satırları göreceğiz.

      image = /boot/vmlinuz

      root = /dev/hda3 (Bu benim boot partitionum siz kendinizinkini
göreceksiniz.)

      label = Linux

      read-only

      Muhtemelen bu satırlar dışında birde window$ için boot
satırlarınız olacaktır. Hemen bu satırların bir
kopyasını bunun altına oluşturuyor ve gerekli değişikliği
yapıyoruz. (Sadece image satırındaki vmlinuz.old ve label
değişikliği yaptık.)

      image = /boot/vmlinuz.old

      root = /dev/hda3 (Bu benim boot partitionum siz kendinizinkini
göreceksiniz.)

      label = Linux2.4

      read-only

      Bunuda yaptıysanız; lilo.conf 'un Linux Boot ile ilgili
satırlarının son hali söyle olmalı.

      image = /boot/vmlinuz

      root = /dev/hda3

      label = Linux2.6.7 (Label'ı değiştirebilirsiniz.)

      read-only

      image = /boot/vmlinuz.old

      root = /dev/hda3

      label = Linux2.4

      read-only

      Neden vmlinuz.old satırı yaptık ?

      Kernel'i build etmeden önce /boot dizini altında kernel 2.4'e
ait bir vmlinuz dosyası olur. Kernel build edildiğinde eski vmlinuz
dosyasının adı değiştirilir ve /boot dizini altında 2.4
Kernel'ına ait bir vmlinuz.old ve yeni kernel ile ilgili bir tanede
vmlinuz dosyası oluşur. Yani eski vmlinuz üzerine direkt
yazılmaz. Böylelikle iki kernel'ı da kullanabilme şansımız
olur.

      Kaydedip çıkmak için pico'da Ctrl-X yapın size kaydedip
etmeyeceğini soracaktır. Yes yedip kaydedin.

      Şimdi yapmamız gereken Makefile dosyasını düzenlemek.

      pico /usr/src/linux-2.6.7/Makefile

      Diyerek dosyamızı editleyelim ve içinde

      #export INSTALL_PATH=/boot

      satırını bulalım ve başındaki # işaretini
kaldıralım böylelikle kernel build edildiğinde oluşan
dosyayı yani vmlinuz dosyasını /boot dizini altına atabilsin.

      Kaydedip çıkmak için pico'da Ctrl-X yapın size kaydedip
etmeyeceğini soracaktır. Yes yedip kaydedin.

      İşlemlerin en güzel ve can alıcı kısmına geldik.

      Kernel'imizi derlemeye başlayalım.

      cd /usr/src/linux-2.6.7

      make menuconfig

      Kernel ile ilgili ayarlarınızı buradan yapabilirsiniz.
Gereksiz şeyleri işaretleyip kernel'ı şişirmemenizi tavsiye
ederim. İşlem bitince Exit deyip .config dosyasına kaydedip
çıkın.

      Şimdi aşağıdaki komutları sırasıyla uygulayın.
Makinanızın konfigürasyonuna ve menuconfig de işaretlediğiniz
seçeneklere göre aşağıdaki işlemlerin tamamlanması 10
dakika ile 1 saat arasında değişecektir. Havalar sıcaksa
soğuk, soğuksa sıcak bir kahve eşliğinde olaya başlayın.
(Slackware Keyfi)

      make dep

      make clean

      make bzImage

      make

      make install

      make modules

      make modules_install

      Sorunsuz bir işlem süreci yaşadıysanız yeni
kernel'ınız hazır sayılır.

      Son olarak;

      lilo

      Komutunu verip son değişikliklerimizi aktif hale getirelim ve

      reboot

      Diyerek yeni kernel'ımızın keyfini çıkaralım. Hepsi
Bu...

      Namık SARI
      Haziran-2004