[linux-baslangic] Re: [linux-baslangic] ]Fwindows-1254?Q?qma? ?SO-8859-1?Q=3Fwindows-1254=3FQ=3Fil=5F+=5Fantivir=FCs=3F=3F?=

---------

From: Rout (rout@rout.siran.net)
Date: Sun 20 Jun 2004 - 17:12:57 EEST

sunucuya smtp auth kurup kurmamak size kalmis birseydir ama smtp-auth ozetle
su ise yarar, sunucudaki bir "kullanici" authorization almadan mail atamaz,
anacak kendi icindeki diger sanal domainlere mail atabilir spam adina.
smtp auth spam engellemenin bir yoludur
ama eger sorununuz spamsa
1 . spamassassin + maildrop (%99 laraa varan başarı ki başarı
spamassassin'e aittir)
     detaylari razor, pyzor , dc gibidir detaylandirmaktan kasit spami
yakalama turevleri diyelim.. pyzor siddetle onerilir

2. clamav bir antivirus yazilimidir ama ne amacli kullanicaginiz onemli? siz
serverinizimi koruma istiyorsunuz yoksa o serverden mail alacak
kullancilarin windows makinalarinimi?

3. yine bir ilave (spamassassin + maildrop) -yaniliuyor olabilirim- attach
check yapamiyor bunu isterseniz qmail-scanner onerilebilir ama system
kaynaklarini cok tuketiyor, akici ve buyuk mail sunucuysaniz tavsiye etmem
ben kullandim gercekten hissedilkir derecede kaynak yiyor.. bir kucuk script
olan checkattch butun bunlarin onune gecebilmekte, isterseniz
gonderebilirim, .qmail-default'a path yazmaniz yetecektir onun icinde..

4. cok parametrik hersey, yani nerdeyse herseyin bir karsiligi var, bir de
open source olunca olay daha iyi bir hal aliyor.. 2 satir ilave ediyorsun
istedigin sekle sokuyorsun..

hoskalin.