[linux-baslangic] Re: turkce karakter sorunu ?

From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Thu 29 Jul 2004 - 23:22:08 EEST

Merhaba,

Thu, 29 Jul 2004 18:43:21 +0300 tarihinde Oguz <oguzzz@gmail.com> soyle
yazdi:

> bende merakli bir linu kullanicisiyim sorunum su ki;
> normal konsolda tr karakter ayarlarini yaptim gayet guzel calisiyor
> fakat, X deki konsolda turkce karakter problemi yasiyorum sistemim
> Slackware 9.1 Kernel 2.6.7 ayarlarini bir turlu bulamadim simdiden
> tesekkurler. saygilar.
TR karakter ayarlarini yaparken locale ayarlarinizi duzenlediniz mi?
/etc/profile ya da home dizininizde .profile dosyasina,
export LC_CTYPE=tr_TR satirini ekleyerek yapabilirsiniz.

Yasadiginiz "problem"in ne oldugunu soylerseniz, daha kolay yardimci
olabiliriz. Hic Turkce yazamiyor musunuz, Turkce yaziyorsunuz ama font
duzgun mu gozukmuyor, "konsol" programi olarak ne kullaniyorsunuz, baska
programlarda Turkce yazma problemleriniz var mi - varsa nasil? ...

                               Doruk

Ankara   : (0312) 3857026 - 4197811
Istanbul : (0216) 4284693 - 4284694