[linux-baslangic] Re: Ext3 undelete.

From: Özgür KOCA (okoca@textzone.net)
Date: Thu 29 Jul 2004 - 19:51:07 EEST

Sanırım Ext3 den dosya kurtarmanın kolay bir yolu yok,
bölümü hex
editörle aramaktan başka çarem kalmadı.

Yenidir hoşdur iyidir dedik Ext3 yaptık diski, başıma geldiği
için
söylemiyorum, Ext3 için büyük bir eksiklik bu. Bu şekilde
güvenliği
artırmayı mı amaçlamışlar yoksa performans artışı
için mi böyle
tasarlanmış bilmem. Tek bildiğim büyük bir eksiklik. Bunca
yazılım
teknolojisinin ortasında hatta tepesinde kıçı pocklu bir iki
dosyayi
kurtaramıyorum. İşe bakın yahu! Ext3 KFG !

Edindiğim bazı teknik bilgiler şöyleydi:

Ext3 silinen nodelara ait numaraları tutmuyormuş (Ext2 de bu
mevcutmuş
ve debugfs->lsdel ile silinen dosyaları listeleyip ilgili blogu bir
dosyaya dump edebiliyorsunuz, tabi üzerine başka bir dosya
yazılmamışsa), bu yüzden hangi blok silinmiş bilemiyorsunuz.
Bir şekilde
silinen dosyaların geri getirilebilmesi gerekli. Ext3 değil her
dosya
sisteminin özellikleri arasında olmalı bence.

Bu arada penguen@cypcoder.com cevabınız için teşekkürler.

okoca