[linux-baslangic] Re: aciklama

From: Can Burak Çilingir (canburak@gmail.com)
Date: Wed 28 Jul 2004 - 08:53:43 EEST

-o ile mount seceneklerini belirliyoruz (burada umask=0222)

umass:
mount ettiginiz "kisim"da ki dosyalara verilmeyecek ozellikleri
belirliyorsunuz. (8lik duzende dosya erisim haklarini animsayin) su
durumda "000" gibi bir umask dosyalara rwxrwxrwx haklarini atarken,
sizin 222 r-xr-xr-x haklarini atatacaktir. ls -l /mnt/mydocuments/
yazarsaniz goreceksiniz.

-t vfat: bagladigim bolumun turu "vfat"

-r : sadece okunabilir. su durumda pek bir anlam ifade etmiyor.

ayrica "man mount" yazarak hem sorunuzun cevabina daha cabuk
erisirdiniz, hem de baska secenekler oldugunu gorurdunuz.

bunun da yaninda sorulari once googlea sorun.

--
Can Burak Cilingir
http://canb.net