[linux-baslangic] Re: samba

From: Gürkan Aslan (gurkan@iaslan.com)
Date: Sat 24 Jul 2004 - 15:10:05 EEST

Merhaba

On Sat, 2004-07-24 at 13:24, Ali Aydin wrote:
> selamlar, slackware 10 kurdum ve samba da bir sorunum var. soyleki:
>
> redhat 9 kurulu bir makinada smbd 2.2.7a cali
> siyor. ve cesitli paylasimlar var. kullanicilarin home dizinleride
> paylasimda.
> daha once (slackware 9'da)
> smbmount //10.0.0.100/ali /mnt/sambaserver -o username=xxxx,password=xxxx
> seklinde redhat makinadaki home dizinimi kendi makinama mount ediyor guzel
> guzel kullaniyordum.
> simdi ise (suanda slackware 10 makindamda samba 3.0.4 calisiyor) ayni islemi
> yapamiyorum.
Samba'nin sitesinden 3.0.4 icin changelog'a bakmak oldukca isinize
yarayabilir diye dusunuyorum. Herhangi bir uygulamanin daha ust bir
surumunu sirf daha yuksek numaralara sahip oldugu icin kullanmamak
gerek. Netekim yapilan yeni degisiklikler sizin eskiden kullandiginiz
herhangi bir ogeye olumsuz etki ediyor ve/veya kullandiginiz sistem icin
fayda yerine zarar getirebiliyor. Bu sadece bir ara aciklama elbette,
samba icin boyle bir sorununuz olacagini dusunmuyorum.

> aldigim hata mesaji sudu:
> 1351: tree connect failed: Call timed out: server did not respond after
> 20000 milliseconds
> SMB connection failed
> "1351" sanirim pid her denememde degisiyor cunki.
> enteresandir ayni makinada sifre gerektirmeyen public share ler var ve
> onlari hic problemsiz mount edebiliyorum.
> ayrica herhangi bir windows makinadaki paylasimada erisebiliyorum. hatta
> redhat makinaya:
> smbclient -L 10.0.0.100 dedigimde mevcut paylasimlarin listesinide elde
> edebiliyorum.

Samba'nin konfigurasyon dosyasinda yapmak istediginiz paylasimlari dogru
bir sekilde tanimladiniz mi? samba icin kullanici ve sifreleri
tanimladiniz mi? Sorun paylasimin dogru tanimlarla yapilmamis olmasindan
kaynaklaniyor gibi gorunuyor.

> onemli bir seyde, makinayi ilk kurdugumda bu sorun yoktu. makinaya turkce
> ayarlarini yaptim ve vmware 4.5 yukledim. bu sorun patlak verdi.
> sorun acaba vmware'denmi kaynaklaniyor? makina acildiktan sonra vmware diye
> gecen processleri olduruyorum ama gene ayni hatayi aliyorum.

VmWare Windows sistemlerde de GNU/Linux sistemlerde de genellikle pek
cok probleme yol acabiliyor (Ornegin windows icin apm'i kaldirarak
makinenin kapanmasini engellemis olabiliyor - VmWare'i kaldirdiktan
sonra bile sorun devam ediyor). Samba icin bir engeli olacagini
dusunmuyorum ancak; eger VmWare sisteminize sanal bir ethernet v.b. gibi
bir aygit kurduysa, bu boyle bir engele yol aciyor olabilir - incelemek
gerek.

> bu arada google'da falanda hicbisi bulamadim. deli olcam
> fikri olan varsa yardimlari icin simdiden tesekkur ederim
> iyi calismalar
Bu konuyu google'da hangi anahtar kelimelerle arattiniz? bu kismi sadece
kisisel bir merak...

Sevgiler.

--
Gurkan ASLAN