[linux-baslangic] (SSS) Re: Gnome da dosya yoneticisi

From: Enver ALTIN (ealtin@parkyeri.com)
Date: Fri 09 Jul 2004 - 18:28:30 EEST

Merhaba,
On Fri, 2004-07-09 at 17:04 +0300, Bilal MERIC wrote:
> Fedora Core 2 kullan=C3=BDyorum Gnome da Natilus yok ba=C3=BEka bir=C3=BE
ey var hiçbir
> ayar yap=C3=BDlm=C3=BDyor aynen win95 in Explorerinin and=C3=BDr=C3=BDyor
 nerdeyse ondan bile
> kötü Gnome üzerinde bunun yerine muadil ne kullanabilirim

Spatial-sevmezler grubuna hoş geldiniz, ama bensiz devam edeceksiniz
çünkü ben artık mutlu bir nautilus kullanıcıs
ıyım :)

GNOME 2.6 sürümü ile birlikte çok sayıda denek =C3
=BCzerinde yapılan
kullanılabilirlik testlerine göre Nautilus içerisinde yeni b
ir browsing
türü geliştirildi. Buna göre artık her klasör
 yeni bir pencerede
açılacak, çünkü insan zihni klasörler ve penc
ereler arasındaki
bağlantıyı daha kolay kuruyor: Her klasör için bir
 pencere.

Bu sayede klasörler arasında dosya taşımak/kopyalamak g
ibi işlemler daha
kolaylaşıyor. Nautilus ayrıca her klasör penceresinin e
krandaki konumunu
ve boyutunu hatırlayabiliyor, klasör pencerelerini en son nerede
bıraktıysanız orada açıyor.

Browser/gezgin modunun (araç çubuğu, adres çubuğu,
 geri/ileri tuşları
vb. araçların ekranda çok yer tuttuğundan ve ço=C4
=9Funlukla
kullanılmadığından yola çıkarak) yeterince ku
llanışlı olmadığı konusunda
genel bir fikir birliği oluştu, ayrıca eski Nautilus yap=C4
=B1sının
performans konusunda da sıkıntıları vardı. Eski br
owser modelinden GNOME
2.6 ile uzaklaşıldı ve spatial-browsing modu kullanım
ına karar verildi.

Önce spatial-mode (biri bunu tercüme edebilir mi?) ile ilgili baz
ipuçları:

      * Shift+çift tıklama veya Shift+Enter veya Alt+Aşa=C4
=9FıOk:
        Tıkladığınız simgenin bulunduğu pence
reyi kapatıp, çift
        tıkladığınız simgeyi yeni bir pencerede a
çar.
      * Ctrl+Shift+W: Seçilmiş durumda olan pencerenin üst
        klasörlerinden ayrı bir pencere olarak açık dur
umda bir klasör
        varsa onları kapatır, ama seçilmiş pencere a=C3
=A7ık kalır.
      * Alt+YukarıOk: Seçilmiş durumda olan klasör=C3
=BCn bir üst klasörünü
        yeni bir pencerede açar, eski pencere açık kalı
r.
      * Alt+Shift+YukarıOk: Seçilmiş durumda olan klasö
rün bir üst
        klasörünü yeni bir pencerede açar, eski pencere
yi kapatır.
      * Alt+Home: Ev dizininizi yeni bir pencerede açar.
      * Ctrl+L: "Location" yada "Konum" diyaloğunu görünt=C3
=BCler, içerisine
        doğrudan klasör adı yazarak başka bir klas=C3
=B6re hızlıca
        gidebilirsiniz.
      * Pencerenin sol alt köşesinde bulunduğunuz klasö
rün üst
        klasörlerine hızlıca ulaşmak için tık
layabileceğiniz kullanışlı
        bir"şey" var, adı neydi hatırlamıyorum.

Eski moda dönmek için:

      * Herhangi bir klasör penceresini sağ tıklayıp "B
rowse" yada
        "Gözat" derseniz, eski, alıştığın=C4
=B1z browser-mode Nautilus
        karşınıza gelecek.
      * Uygulamalar (Applications) -> Sistem Araçları -> Yap=C4
=B1landırma
        Düzenleyicisi (Configuration Editor) veya Alt+F2 (Çal=C4
=B1ştır
        diyaloğu) içerisine "gconf-editor" yazıp, /apps/naut
ilus/
        preferences'e gidin ve "always_use_browser" adındaki anahtar
        "True" yapın. Artık spatial mode falan görmeyeceksin
iz.

Biri bunu SSS'e koyabilir mi?

Teşekkürler,

--
Enver ALTIN <ealtin@parkyeri.com>
Parkyeri

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part