[linux-baslangic] Re: Hata nerede

From: Umut (php@kakalak.org)
Date: Sun 04 Jul 2004 - 10:19:53 EEST

Metehan> Serdar bey linux kullansınlar derken ciddi değildi. Gönül ister elbette ama
Metehan> ne çare.
Metehan> Eğer serverinizde ticari bir site host ediyorsanız. Ve kullanıcıların hatırı
Metehan> sayılır bir kısmı buraya ulaşamıyorsa, sorumluluğu başkasının üstüne atmak
Metehan> çözüm değil.
Metehan> Bir de konuştuğum adminler daha önce kendilerine böyle bir şikayetin
Metehan> gelmediğini söylediler. Hakikaten öyle mi bu sorunla karşılaşan başkaları
Metehan> yok mu merak ettim doğrusu.

Ben bu sorunu oracle tarafindan hazirlanan raporlarda yasadim. ilginc bir sekilde
dokumanin bir yerinde iso 8859-9 ifadesi geciyordu ve calistirmak icin once
explorerda oylesine bir sayfa acip (or: google) sonra bos gelen sayfayi aciyordum.
daha sonra: once geri sonra ileri tuslarina basip siteyi goruyordum. Ama form verisi
olan sayfalarda sokmuyor :)

Yani sorun apache tarafinda degil, bu bir.
Ayni internet explorer bazi linux hostlu sayfalari da acmiyordu. bu da iki.

Varsayalim ki sorunumuz ayni, cozum:

1. kullaniciya "senin windowsun bozuk kardesim" demek, ki kotu bi yontem
2. tum sitelerde boyle yapmadigina gore bazi apache ayarlarina allerjisi var.
oracle tarafi beni baglamaz, ama apache tarafindaki sorun deneyerek bulunabilir.
(ki bu da sorun degildir, win98'in nazidir acikca)

saygilar.

dangerous content, and is believed to be clean.