[linux-baslangic] Re: Mailman hakkinda

---------

From: Devrim GUNDUZ (devrim@gunduz.org)
Date: Wed 28 Jan 2004 - 02:07:33 EST

    Merhaba,

    On Tue, 27 Jan 2004, A.Murat BAYRAM wrote:

    > RedHat 9.0'a mailman 2.1 versiyonunu rpm olarak kurdum. /var/mailman/
    > klasorune kuruldu. Sendmail calisiyor. Devrim Bey'in seminer notlarindan
    > anladigim kadariyla konfigure etmeye calistim (o seminerleri canli olarak
    > dinlemek isterdim cunku notlarda sadece basliklar anahatlariyla mevcut,
    > anlamak biraz guc oluyor).

    Oncelikle ilginize tesekkurler. Mailman için ayrintili bir belgeyi
    hazirlamaya calisiyorum; sanirim Akademik Bilisim Konferansi'nin hemen
    arkasindan web sayfamdan indirilebilir durumda olacak.

    Bu arada, 14 Subat Cuma gunu Trabzon'da Akademik Bilisim Konferansi Linux
    Seminerleri kapsaminda Mailman sunumum var.

    > mm_cfg.py dosyasinda cok fazla birsey yok, en alt satirlarini gonderiyorum:

    <kesildi>

    > ##############################################################
    > # Put YOUR site-specific configuration below, in mm_cfg.py . #
    > # See Defaults.py for explanations of the values. #

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Bu satirin biraz uzerinde asagidaki yaziyor:

    from Defaults import *

    Bu su demek: "Git Defaults.py dosyasindan ayarlari al ve buraya 'include'
    et".

    Eger siz, o dosyadaki ayarlarin uzerine birseyler yapacaksaniz, o zaman
    bunlari bu satirin altindan bir yerden baslayarak yazmalisiniz.
    Defaults.py ve mm_cfg.py dosyalarinda ayni seyler farkli ayarlarla olursa,
    o zaman ustteki satirin altindakiler gecerli olur. Umarim net bir aciklama
    olmustur.

    > 1) En alt paragraftan anladigim kadariyla bu dosyada olmasi gerekip
    > olmayanlarin Defaults.py dosyasinda olabilecegi soyleniyor. Bu
    > Default.py'deki konfigurasyonu mm_cfg.py dosyasina kopyalayip mi konfigure
    > edecegiz?

    Ustte de yazdigim gibi, kopyalamaniza gerek yok; zaten o bilgiler
    'include' ediliyor.

    > 2) Web interface'i nasil kullanacagiz? /var/www/html/ altina mailman diye
    > bir klasor olusmuyor. Ya da olusmasi gerekiyor mu? Yoksa biz mi biryerlerden
    > alip buraya kopyalayacagiz?

    RPM kurdugunuz icin soyluyorum:

    /etc/httpd/conf.d/mailman.conf diye bir dosya olusturulur. Bunun icinde su
    satirlar var:

    ScriptAlias /mailman/ /var/mailman/cgi-bin/
    Alias /pipermail/ /var/mailman/archives/public/
    <Directory /var/mailman/archives>
            Options +FollowSymlinks
    </Directory>

    Yani x.com/mailman/ yazanlar, aslinda /var/mailman/cgi-bin dizinine gitmis
    oluyorlar.

    Bu dosya Apache tarafindan include edilir. httpd.conf icinde bununla
    ilgili bir include satiri var.

    Ancak bunun icinde bir index sayfasi yok. Dolayisiyla, direk bir sayfayi
    cagirmalisiniz.

    Ornek:

    x.com/mailman/listinfo
    x.com/mailman/admin/liste_adi

    > 3) newlist komutuyla (mesela test isminde) yeni bir list olusturuyorum.
    > aliasleri /etc/aliases icerisine koyup newaliases komutunu calistiriyorum.
    > Daha sonra test-subscribe@domainim.com 'a mail gonderiyorum (cunku bu
    > sekilde listeye uye olundugunu dusunuyorum) ancak herhangi bir yanit
    > gelmiyor.

    Mailman servisinin basladigina emin misiniz?

            service mailman start

    ile calistirabilirsiniz.

            chkconfig --levels 3 mailman on

    ile her rebootta da baslamasini saglayabilirsiniz.

    Sanirim bu sorununuzu cozer.

    Saygilarimla,
    - --
    Devrim GUNDUZ