[linux-baslangic] Re: pek cok soru

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Tue 27 Jan 2004 - 19:10:51 EST

    Aykut YILDIZGÖRÜR <aykuty@tepemobilya.com.tr> wrote:

    AY> merhaba...
    AY> soyledigin komutlar ile sisteme baktim..
    AY> gordugum kadarıyla
    AY> mail server olarak postfix var.
    AY> squid calısıyor ( ne gorevler almıs bilmiyorum )
    AY> ve internet yetkilendirmesi iptables uzerinden yapılmıs..ve hic bir
    AY> kisitlama yapilmamis..

     Aslinda bazi kisitlamalar yapilmis ancak cok kati ya da cok secici
    yapilmamis. Ihtiyac var mi sizin aginizda onu de bilemeyiz tabi ki.

     Burada yukaridaki rogramlar hizmet veriyor, ayrica prelude, amavis,
    named (bind dir herhalde), pop3d ( +pop-before-smtp) gibi programlar da
    cesitli ayarlar yapilmis.

     Sistem icinde /usr/share/doc(s) altinda ve http://freshmeat.net
    adresinden bulabileceginiz kendi sitelerinde bu programlarla ilgili
    bolca belge bulabilirsiniz.

     Ayar dosyalari genelde /etc altindadir.

    AY> bu komutlari isletince cikan sonuclari ek olarak yolluyorum..
    AY> dogru anlamismiyim soylersen sevinirim..
    AY>
    AY> ayrica ftp , p2p programlarina , mp3 - avi-mpg gibi dosyalara ve
    AY> porno icerikli sayfalara yasak getirmek istiyorum.. bunlari nasil
    AY> yapabilirim? anlatır veya yonlerdirirsen cok sevinirim ..

     Baglanti kurma kurmama gibi konularda firewall uzerinden yapilan
    ayarlarla, verinin icerigi ile ilgili konularda da squid vs. gibi
    programlarda ayarlar yapabilirsiniz.

     Liste arsivlerinde de, bu araclarin sitelerinde de konuyla ilgili bolca
    belge mevcut, sizi yonlendirecektir.

    --
     Onur Kucuk
     <onur@kablonet.com.tr>