[linux-baslangic] Re: ldap ve x.500

---------

From: Erhan Ekici (erhan@uzem.itu.edu.tr)
Date: Tue 27 Jan 2004 - 10:40:13 EST

    Merhabalar...

    LDAP tekbaşına aslında X.500 dizin servislerine erişim için kullanılan bir
    protokol olarak düşünüldü.

    X.500 Directory Access Protocol(DAP) kullanırken ,
    LDAP Sunucular LDAP(Lightweight Directory Access Protocol) protokolünü
    kullanır.

    LDAP aynı zamanda bir sunucu teknolojisi midir?
    Tüm sunucu teknolojileri temelde bir protokol veya protokol kümesi üzerine
    kurulur.(Apache Web Server -- HTTP -- TCP\IP gibi)

    Yani protokol ve bu protokol üzerinden çalışan sunucu gibi...

    Bu açıdan bakıldığında LDAP Sunucu teknolojisi değildir ama bu protokol
    üzerine kurulu LDAP sunucular vardır.Bkz: OpenLDAP, IBM Directory Server vb...

    Mesela OpenLDAP sunucusu X.500 Modelinin belirli bir alt kısmını implemente
    letmiştir..Yani tamamıyla X.500 yapısını desteklemek yerine onun belirli
    özelliklerini destekler.

    Bu konuda OpenLDAP sitesinde yararlı bilgiler bulabilirsiniz.

    www.openldap.org

    İyi çalışmalar,

    --
    Erhan Ekici