[linux-baslangic] Re: proftpd yardim lutfen

---------

From: Tolga Guver (tolga@istanbul.edu.tr)
Date: Tue 27 Jan 2004 - 01:16:45 EST

    merhaba

    ben de suse 9.0 kullaniyorum. ftp server olarak pure-ftp'yi kullaniyorum
    (bu ve proftpd suse cd'leri icinde var) kullanici ayarlari icin ozel
    herhangi bir sey yapmaniza bildigim kadariyla gerek yok sadece sistemde
    normal kullanicilar yaratiyorsunuz ve bu kullanicilar kendi kullanici
    adlari ve sifreleri ile ftp server'dan faydalaniyorlar. server ile
    ilgili daha ayrintili ayarlari ise YAST -> Network Services (inetd) ->
    oradan da istediginiz server'in uzerine gelip edit yardimi ile gerekli
    ayarlari yapabilirsiniz.

    benim bildiklerim bu kadar
    kolay gelsin
    tolga
    esmeryak wrote:

    >merhaba ben suse 8.2 isletim sistemimin uzerine ftp srver kurmak istedim ve
    >burada bir arkadasimin sayesinde proftpd adli ucretsiz yazilimi buldum ve
    >kurdum
    >proftpd start parametresi ile calistirdim. fakat malesef nasil calistigini
    >ayarlarinin
    >nerden yapildigini kullanici tanimlamalarinin nerden ve nasil oldugunu
    >bilmiyorum.
    >biraz arastirdim ama buldugum dokumanlar hep ingilizce bana birazcik yardimci
    >olabilirmisiniz.ayrica sistemde daha onceden kurulmus bir ftp server var bu
> [...]

    Res. Ass. Tolga Guver
    e-mail : tolga@istanbul.edu.tr, tolgag@netscape.net
    Licq : 36075087
    WWW : www.istanbul.edu.tr/fen/astronomy
    Tel : 0212 440 00 00 / 10536
    Adress : Istanbul University Department of Astronomy
             & Space Sciences University Istanbul 34119