[linux-baslangic] Re: kabuk

---------

From: Umut (php@kakalak.org)
Date: Sat 24 Jan 2004 - 15:36:57 EST

    OOO> iyi gunler ben yeni bir daha dogrusu acemi bir kullaniciyim soruma
    OOO> kusura bakmayin
    OOO> kabuk nedir nasil degistiriliyor
    OOO> cekirdek nedir nasil gorebilirim saygilarimla
    OOO> iyi gunler ben yeni bir daha dogrusu acemi bir kullaniciyim soruma
    OOO> kusura bakmayin
    OOO> kabuk nedir nasil degistiriliyor
    OOO> cekirdek nedir nasil gorebilirim saygilarimla

    Cekirdek = kernel..
    Isletim sisteminin temelidir.
    Kabaca yapilan tummmm islemlerin temelinde duran, surekli
    calisan ve kaynaklari nasil kullanacagini idare eden program
    parcasidir. Genelde kendisini pek gormezsiniz ama varligindan
    guven duyarsiniz :)

    Cekirdek versiyonunu gormek icin:
    cat /proc/version

    yazmak yeterli olacaktir.

    Kabuk ise komutlari yazdiginiz siyah ekrandir.
    Genelde:

    bash-2.05b#

    gibi bir goruntu arzeder. Eger grafik ekranda girisi secmediyseniz
    sizi karsilayan

    Login :

    yazisi sizi kabuk icine atacaktir :)

    Kabuk degistirme ihtiyaci genelde olmaz. Ama illa degistirecegim
    derseniz kurdugunuz linux dagitiminin cd'si icerisinde bir kac
    tane alternatif vardir...

    Grafik ekranda giris istiyorsaniz init seviyesini degistirmeniz gerek.

    Terimler teknik olmadi, kendimi sizin yerinize koyarak nasil
    anlardim diye dusunmeye calistim. Zamanla oturacaktir, pes etmeyin :)

    Saygilar.
    Umut

    dangerous content, and is believed to be clean.