[linux-baslangic] pek cok soru

---------

From: Aykut YıLDıZGÖRÜR (aykuty@tepemobilya.com.tr)
Date: Fri 23 Jan 2004 - 05:15:04 EST

    merhabalar...

    yeni bir isyerinde 1 hafta önce ise basladım ...
    daha önce hep microsoft isletim sistemleri ile calisiyordum ve linux pek
    tanıma fırsatım olmadı.
    neyeseki sizler varsınız.. ;-) su an calıstıgım is yerinde internet ve
    mail trafigi mandrake linux üzerinden akıyor..ben bu sistem hakkında
    bilgi edinmek istiyorum( malesef burada bu sistemden anlayan kimse
    yok..kuran kisi askerdeymis )

    merak ettigim seyler :
    1-) sistemde squid , nat, iptables calisiyormu ? nasıl anlıyabilirim ?
    2-) mail server programı hangisi , nasil anliyabilirim ? ( sendmail ,
    post-fix veya qmail )
    3-) bu sistemi tanımam icin ne onerirsiniz ?
    4-) bildiginiz baska turkce linux mail listeleri veya haber gruplari varmi ?
    5-) ben neden hala bekarim ?

    not: sistemi yeniden baslatamam

    yardimlariniz icin tesekkurler...