[linux-baslangic] Qmail Sorunu

---------

From: Yasar Ozkul (ozkul@ges.net.tr)
Date: Fri 23 Jan 2004 - 01:59:43 EST

    Degerli Arkadaslar ,
    Öncelikle gruba merhaba demek istiyorum.Qmail'de oldukça yeniyiz ve ufak bir problemimiz var.

    Qmail kurulumu yaptik,problemsiz gönderi yapabiliyoruz,ama bize mail gondermek istediginiz taktirde asagidaki gibi mesaj gönderene geri dönüyor "Remote host said: 553 sorry, that domain isn't in my list of allowed rcpthosts (#5.7.1)"

    Rcpthosts dosyasinda mail sunucunun dns kaydinin fqdn yazili yani mail.abc.com.tr gibi.Ama makinenin gercek host name'i farkli xxx.abc.com.tr gibi.Bundan olabilecegini düşündüm ama degiştirmedim.

    Bu arada Mail.abc.com.tr yazinca bizim makinin ip'si DNS'den donuyor,herhangi bir sorun yok gibi.

    Sanirim problem rcpthost dosyasinda görünüyor, Bize mail gelecek her domain'i rcpthost dosyasina eklemek zorundamiyiz ??

    yardimlariniz icin tesekkurler