[linux-baslangic] elvis/vi-da bir komut sorusu

---------

From: SULEYMAN AYDIN (saydin@anadolu.edu.tr)
Date: Thu 22 Jan 2004 - 07:06:38 EST

    iyi calismalar,

    slackware 9.0 da gelen vi (aslinda 'elvis') 2.1.4'u devre disi biraktim, elvis 2.2.0'i yuklemeye calistim.

    SoruN: konsol'da 'vi' yazinca elvis calismiyor, illa da "elvis" yazilmasi gerekir.. 'vi' yazinca elvis'in calismasini nasil saglarim? [not: ./configure; make; make clean komutlarini 'su' ile root'a gecerek yapmistim.

    soru: elvis/vi icinde alt satiri ust satir ile nasil birlestirebilirim?

    soru2: elvis/vi hexadecimal olarak find/replace yapabilir mi?
    ':s/falanHex/filanHex/g' komutunu gormuyor!.. elvis/vi herseyi ascii karakter olarak mi goruyor?

    not: bu arada; kedit, kwrite ve hatta khex, vb. ile isin 'kolayina kacmak' da var tabii, ancak vi hepsinden cok daha guclu gibi gozukuyor ve 'herseyi' vi icinden yapabilmenin inanilmaz keyfine diyecek yok!.. konsol komutlarini gondermeler, sonuclari alip kaydetmeler.. .
    Zaman buldukca kesfetmeye devam ediyorum.. hatta artik internet gezintisini de onunla yapmak 'cirkin' ama 'inanilmaz hizli'.. [evet, internet gezintisi!..] tabii ki anonim ftp rahatligini belirtmek gerek.

    bazilari buna mazosizm diyebilir, ben 'zamandan tasarruf' diyorum.
    tecrubesi/fikri olan?

    biraz soru, biraz bilgi oldu,

    sevgilerimle,

    suleyman