[linux-baslangic] Re: Java Bin/rpm dosya kurmak...

---------

From: kaptan (kaptan@kablonet.com.tr)
Date: Mon 19 Jan 2004 - 03:54:28 EST

    Mucip ILBUGA writes:

    > Selamlar,
    > Sun'dan Java JDK/JRE 1.3'ü indirdim ancak indirdiğim dosyaları nasıl kuracağımı bilemiyorum. Bilemedeiğim için iki türünüde indirdim. Hem Java1_3.rpm.bin olarak var hemde Java1_3.bin.... Sayafa üzerinde rpm ve self ectractor olarak vardı. İkiside şu anda bende!
    > Nasıl kuracağım???
    >
    > Teşekkürler,
    > Mucip:)

    Aslinda 1.4.2xx indirseniz daha iyi idi, vaktiniz ve olanaginiz varsa J2SDK
    1.4.2xx indirin, gerci kurulumlari aynidir...
    rpm.bin'li olan once bin ile calistirilan ve rpm olusturan bir sey,
    direkt bin'den gidebilirsiniz...
    dilerseniz indirdiginiz dosyayi once /usr/bin altina alin.
    #cp /downloaddizini/j2sdk....bin /usr/bin

    sonra cd /usr/bin altina gidip
    #chmod +x j2sdk1.3....bin <- her ne ise yapiniz...
    #./j2sdk1.3xxx.bin komutu ile Java sisteminize kurulacaktir.

    Ilgili dizini /usr/bin altinda goreceksiniz...
    Global anlamda her yerden java komutlarina ulasabilmek icin de
    /etc/profile dosyasina
    export PATH=$PATH:/usr/bin/j2sdk...../.../.../jre/bin <- (/jre/bin'e kadar
    tam yol) yazarak isi halledebilirsiniz.
    .
    Saygilar,
    Cengizhan Kaptan

    Not: bunlari yaptiktan sonra konsolda:
    javac ve java komutlarini verin, hata vermezse islem bitti...
    path ayarlarini dogru yapip yapmadiginizi da $which java ile
    ogrenebilirsiniz...