[linux-baslangic] Re: init neden evlat ediniyor...

---------

From: Kenan Dogan (kndogan@yahoo.com)
Date: Thu 15 Jan 2004 - 19:40:28 EST

    From: "Levent Aksoy"
    > ilk sorun su, init evlat edindiginde processlerin
    > file system uzerinde yaptigi islemler duruyor.
    > Diger turlu yaptigi isleme devam ediyor.

    Bir ust process'in olmesi sonucu ebeveyn rolunu init
    ustlenince, ilgili process'in islerliginde hic bir
    degisiklik olmamasi gerekir. Mesajiniz uzerine ben
    de merak ettim ve hem root olarak hem de siradan bir
    kullanici olarak ornek betiklerle(=script) denedim,
    yaptiklari ise aynen devam ettiler.

    Siz islemin durduguna nasil kanaat getirdiniz ?
    "fuser" komutuna tepki vermiyor olusundan cikarsama
    mi yaptiniz, yoksa gercekten gorevlerini yapmiyorlar
    mi ?

    > Sorun surda basliyor, parent "init" olunca
    > "fuser -k" komutuyla bu processler olmuyor. Gerci
    > file systemi de mesgul etmiyor ama olsun yine de
    > olmuyor.

    Eger bir file sistem ile ilgili process'lere bakacak
    olursaniz fuser -m /dev/hdaX 'i deneyebilirsiniz.
    ( -m 'yi kullanmazsaniz hic bir sey gostermeyecektir)
    Eger tumunu kill etmeyi goze aliyorsaniz,
    fuser -mk /dev/hdaX gibi bir komut isinizi gorur.
    BUNU root FILE SiSTEM iCİN KULLANMANIZI ONERMEM !..
    Cunku o zaman butun sistem process'leri kill olur.

    Herhangi bir process icin, ONUN BASLATILDIGI dizin
    adini belirterek de komutu kullanabilirsiniz.
    fuser /home/levent gibi... -v 'yi de onerebilirim.

    > Cunku processler file systemi mesgul etmiyor,
    > yani CALISMIYOR!

    > init'in bunlari evlat edinmesini nasil
    > engelleyebilirim?

    Yukarida yazdiklarimin isiginda, "mesgul etmemek"
    ile "CALISMIYOR" olmanin ayni seyler olmadigini
    vurgulamis olayim.

    init'in ebeveynligini engellemeniz gerekmeyecegi gibi,
    ust process'in sonlanmasi durumunda bu isteginizin
    gerceklesmesi de olanakli gorunmuyor. Ancak benim de
    goremedigim bir nedenle buna zorunlu kaliyorsaniz,
    belki 3 seviyeli betik yaklasimi isinize yarayabilir :

    S1 : (ilk baslatilan ve kisa surede sonlanan)

        S2: (geri plan)

           S3: (geri plan degil--ASIL iS GORECEK PROCESS BU...)

    Bu durumda S3'un ebeveyni S2 olur, S2'ninki ise 1(=init)
    olmus olur. Tabii bu arada S1 sizlere omur :))

    Umarim sorununuzun cozumune bir katkisi olur.
    Kolay gelsin.