[linux-baslangic] init neden evlat ediniyor...

---------

From: Levent Aksoy (levent@portakalteknoloji.com)
Date: Wed 14 Jan 2004 - 02:45:40 EST

      Arkadaslar merhaba...

      Diyelim soyle bir durum var... Bir kabuk scripti 4 adet process baslatmis=
    , ve bu processler arka planda cal=FDs=FDyor. 4 adet processi baslattiktan =
    sonra, script bitmis. Bu processler uzun suren processler oldugundan, arka =
    planda calismaya devam ediyorlar. Bunlarin parent processi olarak "1" yani =
    init process gorunuyor. init bunlari evlat edinmis...

      Buraya kadar bir sorun yok, ama ben bu processleri manual olarak kendim b=
    aslatirsam yani

     ./busy.sh &

     seklinde, process parenti olarak o an calistigim kabuk gorunuyor. Buraya k=
    adar da tamam sorun yok...

     =DDlk sorun su, init evlat edindiginde processlerin file system uzerinde y=
    aptigi islemler duruyor. Diger turlu yaptigi isleme devam ediyor.

      Sorun surda basliyor, parent "init" olunca
    "fuser -k" komutuyla bu processler olmuyor. Gerci file systemi de mesgul et=
    miyor ama olsun yine de olmuyor. Parent benim kabuk programim olunca fuser =
    komutuyla oluyor. fuser SIGKILL gonderiyorsa neden processler olmuyor. Ayri=
    ca bu olmeyen processleri direkt "kill" komutuyla oldurebiliyorum. Sanirim =
    fuser komutu bu processler file systemi mesgul etmedigi icin oldurmeyi dene=
    miyor. Cunku processler file systemi mesgul etmiyor, yani CALISMIYOR!

      init bunlari evlat edinmesini nasil engelleyebilirim? Ya da evlat edinse =
    bile bu processlerin calismaya devam etmesini nasil saglayabilirim...

    Tesekurler

    Levent AKSOY