[linux-baslangic] disk hatasi

---------

From: Umut (php@kakalak.org)
Date: Tue 13 Jan 2004 - 15:06:07 EST

    Merhaba

    Bir disk sorunum var:

    drive-seek-error
    no partition found
    unable to mount root-fs
    kernel panic!

    sistem:
    slackware 9.1 - kernel 2.4.23
    reiser-fs
    40gb 1 aydir kullanimda olan Western Digital marka
    yeni bir disk.

    Genel olarak diskte bir hata olmadigini tahmin ediyorum.
    Cunku kulagimi dayayip iyice dinledim, herhangi bir terslik
    duyamadim. Henuz diski makinadan sokemedim, cunku epey uzak
    bir bilgisayarda, telefondaki teknisyenin soyleyebildigi
    hata mesajlari bundan ibaret...

    Boot disketi hazirlamistim kurulumda ama o sadece kernel
    iceriyor ve daha sonra root partitiondan acmaya
    calisiyor, tabii ki ayni hata mesajlarini veriyor.

    diskten boot sektoru rahatlikla okuyabiliyor.

    yarin recovery isine baslayacagim.

    bu sorunun reiser-fs ile ilgili olma olasiligi var mi?
    yoksa keisnlikle hardware mi?

    eger hardware ise ve partition tablosunun oldugu
    sektor okunamiyorsa (cunku boot okunabiliyor,
    ve diskten tuhaf sesler gelmiyor, gayet normal,
    muhtemelen bolgesel bir bad sector durumu)
    partition yapisini kurtarabilme sansim var mi?
    Bunun icin ne gerekli?

    elimde slackware 9.0 live cd'si ve ayni zamanda
    slackware 9.1 install cdleri var. bunlar icinde
    gerekli recovery toollarini bulabilir miyim?

    Saygilar.
    Umut