[linux-baslangic] Unmount/Force

---------

From: Levent Aksoy (levent@portakalteknoloji.com)
Date: Tue 13 Jan 2004 - 04:43:37 EST

      Arkadaslar merhaba,

      Baska bir makinede 11 adet file system var, yazdigim bir script ile bunlari unmount etmek istiyorum(rsh ile calisiyor).

      Yalniz soyle bir sorun var, eger o sirada o file systemi kullanan bir process varsa unmount islemi gerceklesmiyor. Ama ben bu script bittiginde kesin olarak file systemlerin unmount oldugundan emin olmak istiyorum.

       Unmount komutunun return degerleri konusunda da birsey bulamadim. Ayrica fuser -ck komutuyla tum processleri oldurmek istedigimde bazi processler hala olmemis oluyor.

      Ve sanirim soyle bir problemde olusabiliyor, rsh ile ulastigim ve diger makinede calisan fuser komutunu calistiran scriptin kendiside o sirada dosya sistemlerini busy ediyor, bu yuzden fuser -ck komutu onuda oldurmek istiyor olabilir.

      Bu is icin en uygun cozum ne olabilir ? Umarim sorumu anlatabil misimdir.. :) Dagitim olarak Mandrake 9 kullaniyiyorum..

    Tesekurler

    Levent AKSOY