[linux-baslangic] Re: windows tuțunu kullanmak

---------

From: Recai Oktas (roktas@omu.edu.tr)
Date: Sat 10 Jan 2004 - 17:06:20 EST

    * onur yasarlar <oyasarlar@dsl.ttnet.net.tr> [2004-01-10 22:49:34+0200]
    > Arkadaslar klavyedeki bu windows tusuna basidiginda redhat'in țapkasina
    > basilmis gibi calismasini nasil saglarim. Ornegin win tusu + N ye
    > bastigimda nautilus un calismasi nasil mumkun olabilir. Nereden bilgi
    > alabilirim ?

    Bu tip hususlari pencere yoneticisi duzeyinde cozmenizi oneririm. Her
    pencere yoneticisinde klavye kisayolu tanimlamak icin farkli yontemler
    kullanilir (veya boyle bir imkan olmayabilir de.) Asagida verdigim
    ipucu icin:

            * GNOME 2.x kurulu olmali.

            * On tanimli pencere yoneticisi Metacity. (Bu zaten GNOME
              2.x'in default WM'idir.)

            * Win tusu kendi basina bir sembolle taniniyor olmali. Bu
              amacla X yapilandirma dosyasinda (XF86Config) klavye modelinin
              pc104 veya pc105 olarak bildirilmesi uygundur:

                      Option "XkbModel" "pc104"

              Bu sart saglaniyorsa `xev' komutunu calistirarak Win tuslarina
              atanan sembolleri gorebilirsiniz. Mesela bende (Debian/Sid +
              X 4.3) sol Win tusu `Super_L' uretiyor.

    Menuden klavye kisayollarini calistirirarak Win tuslarina istediginiz
    kisayolu atayabilirsiniz. Sizin sisteminizde tam yerini ve ismini
    bilemiyorum ama:

            gnome-keybinding-properties

    calistirmaniz yeterli olacaktir. Sorunuzda bahsettiginiz `nautilus'e
    Metacity altinda misal `<Sol Win tusu>-n' kisayolunu atamak icin
    Metacity'nin "kullanici tanimli" komutlarini kullanacaksiniz. Bu islemi
    yine ayni yerden yapabilirsiniz veya daha kolayi asagidaki proseduru
    takip edin.

    Once `gnome-keybinding-properties'i calistirarak herhangi bir ozellik
    icin GNOME'un Win tuslarini hangi string'lerle tanidigini ogrenin.
    Benim kullandigim sistemde sol Win tusu `<Mod4>' olarak gorunuyor. Bu
    durumda yukaridaki kisayol `<Mod4>-n' oluyor. Ayar icin dogrudan su
    komutlari uygulayabilirsiniz (bu ornekte bos oldugunu varsaydigim
    `command_12'yi sectim):

    gconftool-2 -t string -s /apps/metacity/global_keybindings/run_command_12 "<Mod4>n"
    gconftool-2 -t string -s /apps/metacity/keybinding_commands/command_12 "nautilus"

    P.S. Metacity yerine Sawfish kullaniyorsaniz onun da bir kisayol
    tanimlama yeri var, ona basvurabilirsiniz.

    --
    roktas