[linux-baslangic] Re: cdlerimin iso image lerini nasıl alırım

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Sat 10 Jan 2004 - 07:48:35 EST

    On Sat, 10 Jan 2004 14:36:05 +0200
    Umut <php@kakalak.org> wrote:

    U> Utku>
    U> Utku> #dd if=/dev/cdrom of=cd.iso
    U> Utku>
    U> Utku> olmasi lazimdi..
    U>
    U> Cok yavas yapiyor...
    U> CD okuma hizinin gercek degerinde okutmanin yolu var mi?
    U> 1 CD yaklasik yarim saat suruyor. CD'ler temiz, yeni.

     Aslinda gercek hizlari da degisir kullanim sirasinda.

     Yukaridaki komut yanlis hatirlamiyorsam aygita her okuma/yazma emrinde
    512 byte okumasini istiyor.

     dd if=/dev/cdrom of=/dosya_adi bs=400000

     ile aygitin bir seferde sisteme iletecegi veri miktarini
    belirleyebilirsiniz. 400000 byte yazdim ama ornegin 1MB da yazilabilir,
    sisteminizin (bus, drive cache) ozelliklerine gore daha makul bir sayi
    da bulunabilir.

    --
     Onur Kucuk
     <onur@kablonet.com.tr>