[linux-baslangic] Re: program derleme

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Tue 06 Jan 2004 - 08:49:08 EST

    On Tue, 6 Jan 2004 14:32:43 +0200 (EET)
    b0113014@hacettepe.edu.tr wrote:

    BET> programları rpm üzeride kurulumları kolay ama tar.gz gibi uzatılara
    BET> sahip programları kurarke surekli sorun yasiyorum. Bunun nasıl
    BET> yapıldıgı ile ilgili herhangi bir belge var mı?

     Belge var mi bilemiyorum ama bu konudaki belgeler bile cok genel
    kacacaktir. Genellikle bir programin ihtiyaclarini, yani istedigi
    kutuphanelerin istedigi surumleri, karsiladiginizda o programi kurmak

     ./configure && make && make install

     dan ote degildir.

    BET> bu arada coguun readme.txt dosyalarını okuyoruym kurmada oce, yie
    BET> basarılı olamıyoruum.

     Ben bir program kurmadan once

     README ve INSTALL dosyalarini okurum, daha sonra da "./configure
    --help" (ya da cvs kullaniyorsaniz autumake.sh) komutu ile neler
    yapilabilir onu ogrenir ve yapma kistedigim bir degisiklik varsa (
    ornegin --prefix vermek) yapar kurarim.

     Sisteminiz guncelse, ihtiyac duyulan kutuphaneler (genelde
    -devel paketleri dir) sistemde kurulu ise pek sorun cikmaz. Belki
    istisna durumlar olabilir, o zaman da verilen hata mesajini
    google.com.tr da aratin.

    --
     Onur Kucuk
     <onur@kablonet.com.tr>