[linux-baslangic] Charset problemleri

---------

From: Selim Ober (sober@superonline.com)
Date: Sat 03 Jan 2004 - 06:54:23 EST

    Selamlar,

    Suse 9.0'i KDE ve Gnome ile birlikte kullaniyorum. Amacim su, ingilizce
    olarak, ingilizce klavye ile kullanmak fakat turkce karakterleri de sorunsuz
    kullanmak istiyorum. Buna ancak yarim yamalak ulasabildim. Mesela mail'lerin
    body kisminda ki karakterleri okuyabiliyorum, fakat mail'lerin listelendigi
    kisimlarda ki konu veya gonderen kisminda turkce varsa malum sekillerde
    cikiyor. Yast ile global bir encoding degiskeni aradim fakat tek bulabildigim
    $LC_LANG var, ona da elle en_US.ISO.8859-9 yine fayda etmiyor.

    Sanirim ayarlara sifirdan baslamam gerekiyor, bir yardim lutfen.

    Tesekkurrler.

    Not: Belki faydali olur; mesela knode'da bir haberin konu kisminda ki turkce
    karakter kesinlikle bozuk cikiyor, ama okumak icin ustune geldigimde
    duzeliyor???