[linux-baslangic] slack 9.1 ve gnome: tuhaf davranislar

---------

From: Umut (php@kakalak.org)
Date: Thu 01 Jan 2004 - 12:12:24 EST

    Bir RAM problemi nedeniyle X sunucusuna giremedigimi kesfettikten
    sonra arizali RAM'i bilgisayarimdan suresiz olarak uzaklastirip cekmeceme
    koydum, sistme normale dondu.

    Ancak bu arada tuhaf bir sey oldu. Gnome'da pencere boylari bir hayli
    tuhaf. Cok ince, cok genis, cok farklilar. Mutemadiyen, surekli saga cekmeme
    ragmen sol ucuna ulasamadigim kocaman bir hata mesaji ile aciyor sistemi.

    Bakabilecegim tum loglara baktim, zaten ilk cikanin hata mesaji oldugundan
    emin degilim, zira 1 cm yuksekliginde ve bi hayli genis, yazilar da
    yayilmis o uzunluga. Muhtemelen gnome-panel uzerindeki diger
    uygulamalardan biri ya da panelin kendisi. Zira masaustu resmi
    disinda gnome icinde normal gorunen bir sey yok. Bir de giristeki
    gnome "splash screen"

    Muhtemelen arizali RAM doneminde bir yerlere abuk subuk bir ayar
    kaydedildi ve o yuzden sacmaliyor. Sessionlara girip cikarken gnome
    tarafindan otomatik kaydedilen dosyalara bir baktim ama henuz
    cozemedim. Ilk sorunum bu. Dusundugum sey windows tarzi: uninstall-install :(

    Ikinci sorunum daha kolay. Gecici olarak KDE kullaniyorum ancak tum
    locale ayarlari falan yapili olmasina karsin bi turlu ALT-GR karakterlerini
    bastiramiyorum (su an yazamadigim at isareti, ters bolu, kume parantezleri vs)
    KDE'nin klavye ayarlarinda sorun yok. Hic biryerde bu karakterleri yazamiyorum.
    Ne kde uygulamalarinda, ne de sylpheed'de.

    Windows'da olsa coktan formati basmistim, ama linuxta cozebilecegimi
    dusunuyorum. Ama tek basima henuz muvaffak olamadim :)

    Desteginizden memnun kalirim.

    Saygilar.
    Umut