[linux-baslangic] Re: tar.gz paketlerinin kurulumu

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Sun 29 Feb 2004 - 16:54:11 EST

    On Sun, 29 Feb 2004 22:28:41 +0200
    Gürkan Yılmaz <sessizce_gurkan@hotmail.com> wrote:

    GY> merhaba arkadaşlar
    GY> Ben bu linux-başlangıç listesine yeni üye oldum
    GY> Tüm arkadaşlara selam
    GY>
    GY> Ben linux'la yeni tanışmış biri olarak sizlere bir soru sormak
    GY> istiyorum?
    GY>
    GY> Bilgisayarıma redhat 9.0 kurdum. Linuxta bir program nasıl kurulur?
    GY> Genelde programların kapalı hali xxxxxx.tar.gz şeklinde, ben bunları
    GY> redhat 9.0 nasıl açıp kurabilirim?

     tar zxvf dosya_adi

     komutu ile arsivi bulundugunuz yere acarsiniz. Daha sonra actigi
    dizinin icine girip README ve INSTALL dosyalarinda nasil yuklendigini
    anlatiyor, buradaki bilgilere gore kurarsiniz.

     Genelde

     ./configure
     make
     make install

     yazmaniz yeterlidir, ama mutlaka README ve INSTALL dosyalarini bir
    okuyun.

     Daha kolay yollari da, rpmfind.net gibi sitelerden redhat rpm lerini
    (yani daha onceden paketlenmis hazir) indirip sisteme

     rpm -ivh dosya_adi.rpm

     olarak kurmanizdir.

    --
     Onur Kucuk                                        Knowledge speaks,
     <onur@kablonet.com.tr>                            but wisdom listens