[linux-baslangic] bir bilgi; iki soru

---------

From: SULEYMAN AYDIN (saydin@anadolu.edu.tr)
Date: Fri 27 Feb 2004 - 09:46:07 EST

    merhaba,

    upgradepkg sonrasi olusan '.new' dosyalarini ne yapmam gerekir?

    bilgi:
    upgradepkg ile slackware 9.0' a cikarmistim,
    daha sonra 9.1 paketlerini indirip upgradepkg/installpkg ile 9.1' e cikarmaya calistim..

    fakat uname -a ile halen 2.4.20 de duruyor gorunuyorum.

    /etc/*.new dosyalarina bir sey yapmam gerekiyor mu idi? [mv, cp, rm vb?]

    soru 2:
    bir arkadasimin bilgisayarinda fazla sayida ve buyuk dokumanlarimiz var ve benim makinaya aktarmak istiyoruz. Bu nedenle de arkadasim
    ip numarasini ve passwd'unu verdi, 'makinaya baglan ve al' baska turlu dokumanlari aktaramayiz' diyor..
    makina baska bir domain uzerinde calisan win98.
    kendisi siradan bir windows kullanicisi [ftp vb. de bilmez, ilgilenmek de istemez].
    sonucta win98'de ftp daemon da bulunmadigi icin dosya aktarimi icin ne yapmam, hangi yolu izlemem gerekir?

    bilgi:
    slackware konsolu altinda;

    $ls -l yerine $v kullanilabiliyor, bence cok pratik.

    '$ls -lR' gibi ekran boyunca akip giden yazilari geriye dogru 'tekrar' okuyabilmenin pratik bir yolu "shift+yukari ok" tuslarina basmak.. ["shift+pageup" da mumkun.] cok pratik. Ama bunun icin X calisiyor olmali!.. inittab 3' de iken calismadi.

    saygi/sevgilerimle,
    suleyman
    saydin@anadolu.edu.tr