[linux-baslangic] dizin haklari

---------

From: depeche (mesut@metalyapi.com)
Date: Tue 24 Feb 2004 - 01:55:35 EST

    merhaba,
    Linux Redhat 9.0 kullaniyorum. Samba ilede windows pclere linuxu file server olarak kullandiriyorum. Soyle bir derdim var. Varsayalim abc dye bir dizinim var.Bu dizinin grubunu abcgroup yapiyorum ve 770 ile dizinin haklarini ayarliyorum. Bu durumda dolayisiyla bu grup disindakiler bu dizine ulasamiyor. Fakat ben bir bir baska grubunda varsayalım abcgroup2 sadece bu dizini gorsun istiyorum(yazma hakki olmasin). Bunu nasil yapabilirim? Dizinin hakkini 775 yaparsam oluyor ama o zaman herkes bu dizini gorebiliyor.
    Bir baska sorumda kota ile ilgili.Ben yine yukaridaki serverde 4 disklik bir raid5 yapiyorum. Tum bilgilerim bu kisimda.Bu kısımda kulanıcıya kota tanimladigimda tum raidli kısımda gecerli oluyor.Ama ben kullanicinin raidli kisimdaki bazi klasorlerde sinirsiz hakki olsun istiyorum.Bu mumkunmu acaba..

    tesekkurler