[linux-baslangic] Re: Linux mu hizli Windows mu

---------

From: Umut (php@kakalak.org)
Date: Tue 24 Feb 2004 - 13:00:54 EST

    Cuma> Merak ediyorum,acaba Linux mu hizli Windows mu ?
    Cuma> Performans testi yapan varmı ?
    Cuma> Bana göre Linux cok hantal calisiyor.
    Cuma> Belkide asagidakileri dogru yapamadigimdandir.
    Cuma>
    Cuma> 1-Sistem acisilisinda hangi servislerin calistirilip hangilerinin durdurulmasi gerektigi
    Cuma> 2-Cekirdegin derlenmesi gerekip gerekmedigi
    Cuma> 3-Sanal konsolların gerekliligi
    Cuma> 4-baska benim bilmedigim Linux'u hizlandiracak ayarlar.

    1. Linux daha hizli.

    2. Slackware kullaniyorum, hazir kernel ile gereksiz herseyi attigim ve dogrudan
    kendi CPU'm icin hazirlanmis kernel arasinda yuk durumunda cok az performans
    farki oluyor, tabii ki derledigim daha iyi ama 1 saat kernel derlemek deger mi :)
    Ama raminiz 1GB veya ustu ise HIGHMEM destegine ihtiyaciniz var. (Slackware icin)

    3. Sanal konsollar performans acisindan zarar vermez

    4. X ile calisiyorsaniz XFree Server ve kullandiginiz masaustu yoneticisinin
    son versiyon oldugundan emin olun. Ozelikle KDE'nin 3.0 serisi epey hantal.
    ama 3.2 cok basarili.

    5. Gereksiz servisleri kapatin. Bunlari gormek icin X calismiyorken
    ps aux yazin, gordugunuz programlarin ne ise yaradigini soyle
    bir arastirip temizleyebilrsiniz. Ornegin benim calisan servislerim:

      PID TTY STAT TIME COMMAND
        1 ? S 0:04 init [3]
        2 ? SW 0:00 [keventd]
        3 ? SWN 0:00 [ksoftirqd_CPU0]
        4 ? SW 0:00 [kswapd]
        5 ? SW 0:00 [bdflush]
        6 ? SW 0:00 [kupdated]
       10 ? SW< 0:00 [mdrecoveryd]
       11 ? SW 0:00 [kreiserfsd]
       26 ? SW 0:00 [kjournald]
       27 ? SW 0:00 [kjournald]
       28 ? SW 0:00 [kjournald]
       29 ? SW 0:00 [kjournald]
      197 ? SW 0:00 [khubd]
      214 ? S 0:00 /sbin/dhcpcd -t 10 -d eth1
      710 ? S 0:00 /usr/sbin/syslogd
      713 ? S 0:00 /usr/sbin/klogd -c 3 -x
      716 ? S 0:00 /usr/sbin/sshd
      724 ? S 0:00 /usr/sbin/crond -l10
      726 ? S 0:00 /usr/sbin/atd -b 15 -l 1
      767 ? SW 0:00 [kapmd]
      790 tty1 S 0:00 -bash
      791 tty2 S 0:00 /sbin/agetty 38400 tty2 linux
      792 tty3 S 0:00 /sbin/agetty 38400 tty3 linux
      793 tty4 S 0:00 /sbin/agetty 38400 tty4 linux
      794 tty5 S 0:00 /sbin/agetty 38400 tty5 linux
      795 tty6 S 0:00 /sbin/agetty 38400 tty6 linux

    Acizane soyleyebileceklerim bundan ibaret

    Saygilar.
    Umut.

    dangerous content, and is believed to be clean.