[linux-baslangic] Re: Visual BAsic

---------

From: Gurkan ASLAN (gurkan@iaslan.com)
Date: Tue 17 Feb 2004 - 14:02:25 EST

    Visual Basic bir microsoft urunudur ve "sadece microsoft windows altinda
    calisabilecek" executable dosyalar uretebilmek vardir;
    - Wine ile calistirmayi deneyebilirsiniz (www.wine-hq.org)
    - Windows altinda calisacak programlar yazmayi dusunuyorsaniz bunu neden
    linux altinda yapmaya calismak gibi bir eziyete giriyorsunuz? Derleme
    basarili bile olsa onu calistirmak icin (debug mode'da
    calistirmayacaktir buyuk olasilikla, dolayisiyla exe'yi uretip disaridan
    calistirmaniz gerekecek) yeniden bir suru eziyete katlanarak wine
    kullanmaniz gerekecektir
    - Yaptiginiz programlari test etmek icin Windows'a ihtiyaciniz olacak
    - Visual Basic calismak icin baska bir ton microsoft urununun hali
    hazirda calisiyor olmasini isteyecek ve bu soruna nasil cozum
    getirebileceksiniz bilmiyorum (kullaniyorsaniz MS-SQL, ADO veya ODBC)

    Yine de bilginiz olsun Visual Basic ile windows icin exe
    uretebilirsiniz, onu da linux altinda wine ile calistirabilirsiniz;
    dogrudan linux icin Visual Basic ile program yazamazsiniz.