[linux-baslangic] Re: freebsd uyumlulugu

---------

From: Kerem Can Karakaº (kerem@ankabt.com)
Date: Thu 12 Feb 2004 - 03:07:58 EST

    On Thu, 2004-02-12 at 09:53, Fuat Altun wrote:
    > Okudugum bir dokumanda freebsd'nin butun Linux programlarini calistirdigi
    > yaziyordu.
    > Bu dogrumu?
    >
    > Bunu freebsd teknik olarak nasil yapiyor?
    >

    > Tsk.

    Freebsd de tamamen posix uyumlu Unix tabanlı bir sistem. Kusaca farklı
    olmasına rağman aynı standartlar üzerine oturmuş.
    Bu noktada iki sistemin de çekirdeklerindeki açık yapıda olmasından
    yararlanılarak bsd tabanlı sistemlerin işletim sistemi çekirdeğinin
    linux gibi cevap vermesi sağlanabiliyor. Kısaca işletim sisteminizin bir
    linux uyumluluk modu söz konusu. Bunu win98 altındaki dos uyumluluk modu
    gibi algılamayın. Bu genellikle çalışmasıyla ünlü çünkü. :)