[linux-baslangic] Re: Open Office 1.0 TR Sorunu

---------

From: Levent GÜZEL (l_guzel@softhome.net)
Date: Wed 11 Feb 2004 - 12:24:56 EST

    Recai Oktas yazmış:
    * Gokhan Uye <gokhan.uye@omurga.com>[1] [2004-02-10 08:50:42+0200] Redhat
    Linux 9 ile birlikte gelen open office 1.0 versiyonunu yukledim
    bilgisayarlari kurarken. İsletim sisteminin varsayilan dili olarak ve klavye
    duzeni olarak Turkce secilmis durumda. Ayrica Calc programinin (onla
    calisiliyor cogunlukla) karekter kodu da Turkish olarak secili. Ancak Yine
    deBuyuk " I " ve " i " 'leri yazarken sorunlar oluyor. Capslock ile büyük "
    I" yazarsam kucuk gibi cikiyor. ayrica Buyuk " i " 'de aynen "I" gibi
    cikiyor. Buna karsin diger tum karekterler dogru ve de eger Shift ile buyuk
    harfleri yazarsam bu sorunda kalmiyor. Ancak kullanicilari buna ikna
    edemiyorum.. biraz killik yapiyorlarda :) X'in versiyonu ne? X 4.2 icin
    gerekli caps dosyasini: http://www.belgeler.org[2] Turkce-NASIL'dan indir ve
    XF86Config klavye bolumunde: Option "XkbOptions" "caps:shift" satirini hazir
    bulundur. 4.3 icin caps dosyasi zaten dagitim icindedir. bende aynı sorunu
    yaşamıştım çok uyuz olmuştum. Ama bende problem işletim sistemi ile (gelecek
    2.0) rpm paketlerinin kurulumu sırasında oluşan bir hata idi. kpackage ile
    trfont dosyalrını aratıp dosya ayrıntıları kısmınna bir bak. Gerekirse rpm
    paketini yeniden yüklemeyi dene. Sözkonusu paketin hangisi olduğunu ben
    hatırlayamadım. Ama bende aynı problemi yaşamıştım. Belgeler orgdaki türkçe
    nasıl işe yaramamıştı. Eğer sendede işe yaramazsa mail gönder.

    --- Links ---
       1 mailto:gokhan.uye@omurga.com
       2 http://www.belgeler.org