[linux-baslangic] Mandrake: Sistemi duzgun kaptmazsam acilista sorun var

---------

From: Ahmet Aksoy (ahmetax@axtelsoft.com)
Date: Sat 07 Feb 2004 - 16:13:00 EST

    Evdeki linux sunucumda Mandrake 9.2 yuklu. Daha once Mandrake 8.2 kullaniyordum.
    Sunucuyu evde kullandigim icin 24 saat calismasi gerekmiyor. Uzerinde birseyler yapmam gerektiginde de dogrudan sunucu konsolunda calismak yerine, client uzerinden SSH ile baglaniyorum.
    Mandrake 9.2'den once, sunucu ile isim bittigi zaman dogrudan elektrik dugmesinden kapatiyordum. Sunucuyu bu sekilde kapatmam, tekrar acilis sirasinda herhangi bir sorun yaratmiyordu.
    Oysa simdi, "shutdown" yapmadan sistemi kapattigimda, sonraki acilis tam bir curcunaya donusuyor. Tum diskler yeniden duzenleniyor. Hatali node'lar temizleniyor, vs, vs!
    O nedenle sistemi artik shutdown ederek kapatmayi tercih ediyorum.
    Konu uzerinde uzun uzun arastirma yapmaya da zamanim olmuyor. Bir de size danisayim dedim.
    Hicbir konsol aktif degilken, sistem, elektrik enerjisi kesilerek kapatildiginda, dosya yapisinin bozulmasini eski surumlerde engelleyen neydi?
    Yeni sistemde bu avantaji ortadan kaldiran ne olabilir?
    Iyi calismalar.
    Ahmet Aksoy
    www.axtelsoft.com